fredag 19 december 2008

Hög tid för julkortsfotografering och att klä granen!

Idag var det hög tid att bli fotograferad till årets julkort som skulle åkt iväg med posten för flera dagar sedan! Hihi. Gissa om det gick bra! Jag jobbade ypperligt under press ett tag. Värre var det för mamma som hade panik över att vi glömt fotografera mig och få iväg korten! Inte nog med det, hihi, batteriet på kameran höll på att ta slut och jag var lite för mycket på bushumör för att snällt sitta still och bli fotograferad! Det gick bra ett tag men sen körde jag åter igen mitt kända "så, eller så, eller så", vilket gjorde att korten inte blev så bra! Tur att mamma är en hejare på att redigera dom på datorn sedan så att vi får iväg några vettiga kort i år oxå! Kanske ska vara ute i god tid nästa år! Fniss.
Sen var det även idag hög tid för att klä granen! Jag var först på väg in till Håkan, våran granne, då jag trodde mamma menade att vi skulle klä på grannen. Konstigt tänkte jag att han inte kan göra det själv. Men när mamma kom med massa färglada julgranskulor förstod jag att de inte var till Håkan utan att vi skulle klä julgranen.
Om jag var till någon hjälp, det vet jag inte redigt. Mitt tålamod höll ett tag men sen försökte jag trolla dit alla kulorna med mitt trollspö, men det gick inte. Efter det styrde jag lite med att se efter om kulorna höll när man rullade iväg dom i jättehög fart eller hur mycket man var tvungen att skaka på granens grenar innan kulorna föll ner. Givetvis så tyckte inte mamma om detta så jag blev förvisad till soffan hos pappa. Lika bra det för där satt vi och mumsade på pepparkakor och drack glögg och saft medans vi kikade på tv:n och läste en saga.... och tittade på mamma som svor över alla små snören man skulle knyta fast på kulorna. ;O)
Men mitt pynt som jag gjort på dagis, det fick ingen annan än jag hänga upp. Granen blev sååååå fin när allt var på plats. Speciellt fin blev den med min namnpepparkaka som jag gjort på dagis. Den var så fin tyckte mamma så till nästa år ska vi ska göra varsin namnpepparkaka till alla i familjen och hänga upp.
Vad skoj..... hihi, Skepp O´hoj!

Inga kommentarer: