lördag 13 december 2008

Kalas/Minijul med föräldrargruppen hos Alvar!

Lördagen den 13:e december var det åter dags att fira 2-årskalas/minijul med mina "BB-kompisar". Tänk vad tiden går fort när man har kul. Ett år gammlare har vi alla blivit.Ni ska veta att när vi träffas alla 2års hulliganer så går det undan. Den ena överträffar den andra. Är man ivägen får man skylla sig själv. Det är så kul att träffa alla kompisar för det händer alltid något hela tiden med all rörelse runt omkring. Det är som i en film min brorsa gillar. Tror den heter "Fast And the Furious" Ett passande namn på vår lilla grupp tycker jag. Givetvis är det en hel del mys oxå! Här läser Alwas pappa saga för Alvar och mig medan vi smaskar på russin. Men det var som sagt en kväll fylld med bus och fart samt lite myspys men även en massa god mat som Alvars mamma och pappa stod för. Och efter det så kom det bästaste som finns just nu..... efterrätt! Mumms det kan inte bli bättre.

Så till något annat braigt... paketutdelning... som vanligt la vi våra paket i en stor hög, sen var det först till kvarnen eller vad det heter. Alla får ju ett var i alla fall men vill man ha ett stort så får man vara där framme och slåss om det. Detta året fick jag ett jättefint Bamsepussel som låg i en fin liten låda att bära med sig.

Tyvärr kunde inte en vara med på det stora kalaset och det var Axel, som var tvungen att stanna hemma då han var sjuk. Hoppas du kryar på dig snart så att vi får ses igen och så kommer ju tomten snart och då kan man ju inte vara sjuk. KRYA på dig kompis!

TACK till Alvar och hans mamma och pappa för en super trevlig fest. Och en stor kram till alla i familjegruppen från familjen Blomqvist.

PS. Vi kanske ses snart igen, på måndag fyller jag 2 år så då är det öppet hus hos oss på själsviksvägen för alla som vill komma på mitt drop in kalas! KRAM KRAM

1 kommentar:

Karl Axel Antonsson sa...

Åh vad mysigt det ser ut! Saknade er så! Kramar /Axel