onsdag 10 december 2008

Här var det pepparkakor!

Idag jobbade pappa så mormor, mamma och jag passade på att julstöka lite hemma. På dagens schema stod "Pepparkaksbak". Det är ju såååå kul att baka pepparkakor. Mormor visade mig hur man skulle kavla ut degen och sedan trycka ut en massa roliga figurer. Det svåraste var nog att få pepparkakorna hela över till plåten som skulle in i ugnen. Om man tog tag i huvudet på tomtarna eller i benen på grisen så lossnade de så himlans lätt. Pappa fnissade lite när vi senare på kvällen skulle fika .... för där låg en tomte utan huvud och grisen saknade ett ben. JA, de såg lite roligt ut men goda blev dom i alla fall. Det är mycke pepparkaksbak nu innan jul. Även på dagis bakas det pepparkakor. Här står jag och mumsar på mina pepparkakor som jag bakat på dagis. Ni må tro att jag var stolt när mamma kom och hämtade mig idag på dagis och jag fick visa upp min fina påse med pepparkakor. Jag slängde i mig kvällsmaten så att jag sen skulle få mummsa på mina pepparkakor. Pappa och mamma fick självklart oxå smaka.

Mummms vad gott!

Inga kommentarer: