söndag 1 mars 2009

SOK viljans- promenad igen!

Hihi, trots en sen myskväll hos Leo igår var vi idag uppe tidigt för att promenera vid SOK-viljans stuga igen. Med på promenaden var även Alvar och hans pappa och så Alwa med familj.

Det var rätt mycket snö men det gick bra ändå! Det var ju så underbart när solen kikade fram mellan trädtopparna. Samlade under promenadens gång på mig en hel del kottar som jag befallde mamma att plocka upp åt mig. Undrar dock varför jag aldrig lyckas få med mig dessa kottar hem. De försvinner jämt på något lustigt sätt! Hmmmm.

Vår allas tokiga lilla Mia var pressfotograf under promenaden och hoppade vid ett tillfälle upp på en stor sten för att få ett bra kort på Koffes bingobricka då han precis fått bingo. Efter promenaden så blev det som vanligt fika i SOK-Viljans stuga. Det tycker jag är jätte mysigt! Efter en skön och lång promenad är det alltid gott att få lite krubb i magen. Nu dök även Axel och hans mamma upp..... Aha, dom timar in så de ansluter lagom till fikat! Så kan man oxå göra! Hihi. Huvudsaken är ju att de kom tycker jag! Det är alltid lika roligt när så många som möjligt av oss kan ses. Pappa passade på att mysa lite med Lowa! Jag tror pappa saknar att ha en bäbis att gosa med. Vi gosar i och för sig mycket, pappa och jag, men jag får nog gosa lite mera med pappsingen. Fast det är ju lite annat gos nu när man är större men det får duga för jag kan ju inte krympa mig till en bäbis igen heller. Och jag har inte redigt förstått vart man skaffar sådana där små saker! Får fråga Alwa var de skaffade Lowa så kanske jag kan överraska pappa med en sån liten gosig sak. ;O)

När man kikar på närmare håll så är de där små faktiskt rätt så gosiga. Jag förstår pappa som tycker om att passa på att mysa när han får chansen. Lowa är ju sååååå söt fast lite liten för att jag ska våga gosa med henne. Är inte redigt van vid det. Kikar lite nyfiket på säkert avstånd! Hihi. Får fråga Alwa om råd även där! Efter fikat så kom leksakerna fram. Hittade lite kritor och målarblock som jag sysselsatte mig med. Råkade visst måla mig lite i ansiktet oxå! Mamma, jag är faktiskt för liten för att kunna måla innanför linjerna..... och för den delen även för liten för att hålla mig på målarblockets självaste sidor! ;O)
Sen var alla kidsen lagom trötta och det var dags att åka hem! Vilken härlig förmiddag i solen med alla kompisarna och deras familjer.

Det blev en lååång tupplur den eftermiddagen! Zzzzzzz

Inga kommentarer: