söndag 15 mars 2009

Söndagsvandring och korvgrillning vid Stensjöby!

Idag var det söndag och då tog vi det på förmiddagen det lugnt. Vid middagstid fick mina päron ett ryck och gjorde en insats i trädgården medans jag vilade. Efter det bar det iväg till Stensjöby där vi mötte upp Axel och hans familj. Vi tog där en promenad i den härliga naturen och hade siktat in oss på att kika på alla djuren som finns där uppe! Det blev istället så att vi letade efter alla djuren. Det var inte många djur som var ute men lite får med deras bääääbisar hittade vi allt. Hihi. Medans de vuxna började grilla korv och duka fram sysselsatte Axel och jag oss med "Jakt av liten katt" Det var lite kyligt i luften så det gällde att hålla sig sysselsatt!
Den lilla rackarn var rätt svår att få tag på!
Vi försökte ett tag men sen gav vi upp. Kissemissen ville inte leka med Axel och mig! Det tyckte vi var lite trist! Vi fick istället springa runt och leka följa John! Superkul att snubbla i takt! Våra päron tyckte nog inte detsamma då det var lite blött och kallt på backen. Busigt värre tyckte vi! Hihi.
Väl till "bords" mumsades det på korv med bröd och festis. Mummmms! Tokiga mamma var väl så hungrig och ivrig att hon glömde bort korven och brödet! Hon hällde istället ketchupen direkt i handsken! Vet inte riktigt vad mamma tänkte på där! Det tror inte jag smakar så gott precis!

Väl hemma blev det lite bad för att få upp värmen i kroppen igen! Vilket härligt slut på en super duper dag! Tummen upp! ;O)

Tack för en toppendag Axel och Co! Hoppas vi ses snart igen!

Inga kommentarer: