söndag 10 februari 2008

Melodifestivalskväll med Alwa och hennes familj!

Lördagen den 9:e februari var det premiär för deltävlingarna i Melodifestivalen och vi hade bjudit hem Alwa och hennes familj till oss på middag. Mamma hade lagat fläskfile i ugn med pressad potatis och grönsallad till, min favoriträtt! Efter maten var det pyjamasdax för Alwa och mig. Men det var långt ifrån läggdax! Nä, här skulle först busas rejält! :O) Medan Alwa och jag hade fått på oss pyjamas hade det dukats fram grönsaker och dipp inför melodi-festivalen. Givetvis högg även jag och Alwa in i grönsaksskålarna.

Hihi Alwa var så kvick i fingrarna att våra päron hade svårt att hänga med! Tills sist fick grönsaks-skålarna flyttas tíll bordet mellan sofforna för att vi små inte skulle nå dom och Mia satt i soffan och höll kärt i dipp-skålarna.


Jag somnade till sist ifrån melodifestivalen så mamma fick gå upp och lägga mig men Alwa höll ställningen. Det var en toppen trevlig kväll med melodifestival, god mat och goa vänners sällskap.

Nästa helg är det dags för melodifestivalstittandet igen och då kommer brosan ner till oss! Ska bli jätte skoj.

Hmmm undrar om jag orkar vara uppe lika länge då!?!

KRAM KRAM

1 kommentar:

Norpan sa...

Hej på er!! Tack för en mycket trevlig kväll(lite sent att komma med det nu.. )Allt var verkligen jätte gott!! Sällskapet var med det bästa man kan tänka!!Christer Sjögren var dock inte lika bra.. undra om Europa loves him?? Vi utser dig ANNA till CHEESE cake mästare, känner ingen som gör så goda sådana som du!! Egentligen ska man ju inte tacka utan bjuda igen.. inbjudan kommer senare, ska hitta något bra datum!!Stor kram till er alla!! /Alwa, Mia och Cristoffer