måndag 4 augusti 2008

Skepp och hoj på dig Farfar!

Det är såååå skoj att få träffa farfar igen. Vi har hittat på en massa skoj. I tisdags tog vi en tur med farfars båt. Vi åkte ut till en liten ö där vi bl a lekte, badade och grillade varmkorv med bröd! Mummms. Det var första gången jag åkte båt så det var jätte spännande. Hade först lite svårt att röra mig i min nya fina flytväst men efter ett tag vande jag mig rätt bra. Väl hemma hos farfar igen kikade vi på Allsång på Skansen. Efter en dag på havet och en massa sång vid tv:n blir man rätt så hungrig. Vilken tur att farfar hade slängt på kött på grillen och friterat lite pommes. Allt smakade supergott. Det bästa med semester är att man får vara uppe längre än vanligt. Men även ett litet busfrö som jag blir tills sist trött och somnar. På onsdagen gjorde familjen och farfar en utflykt till Smögen. Ojojoj vilket ställe! Så massa mysiga små hus och så många båtar! Wow. Vi strosade runt där hela dagen och hade det jätte mysigt. Vi shoppade loss och käkade glass samt njöt av solen som lyste.
Efter en dag i Smögen somnade jag gutt hemma hos farfar den kvällen. Men dessförinnan blev det en hel del god mat och dryck samt en massa bus. ;O)

Inga kommentarer: