måndag 4 augusti 2008

Stugbesök hon Axel och hans familj!

På torsdagen åt vi frukost hos farfar och sen reste vi vidare till Axel och hans familj som har stuga inte långt från farfar. Vilket ställe! Det var en jättefin stuga precis intill havet. Förstår att de vill tillbringa så mycket tid som möjligt där om somrarna, det skulle jag oxå vilja. Axel sov när vi kom dit men vaknade snart. Tyckte det var såååååå skoj att få se Axel, Lotta och Magnus igen men feg som jag är så tog det ett litet tag innan jag vågade busa med Axel. Mamma har faktiskt lärt mig att spela svårflörtad!!!! Hmmm, kanske har missuppfattat det hela. Eftersom vi hade toppen väder passade vi på att ta en tur med deras båt. Sen blev det bad från brygga med flytväst. Ja det är väl bäst att testa den så man vet att den fungerar. Hihi, rätt kul att flyta omkring med flytvästen.......fast det förstås det hade nog varit bekvämare om man fått ha blöjan kvar på. Hihi. Efter badet gick vi upp och grillade lite mat. Axel och jag busade tills maten blev klar. Vi jobbade upp aptiten med att leka "Följe John". Hihi. Mumms vad gott det var med mat i magen. Efter maten fick jag och Axel titta på "Pettson och Findus" medans de vuxna satt kvar på verandan och njöt av solnedgången och lite vin förstås. Axel och jag fick var uppe länge men somnade tills sist så gutt i våra sängar. Våra päron hade det så trevligt att de satt uppe och drack vin och pratade halva natten. På fredagen åkte vi, något trötta efter nattens bravader, till Fiskebäckskil efter frukosten. Vi tog bilfärjan över vilket var jätte spännande. I Fiskebäckskil fanns det mycket att kika på. Jätte många båtar och en massa människor. Vi lunchade på Brygghuset vilket var ett jätte mysigt ställe med massor av god mat. Smakade fisk från mamma och pappa men vågade mig inte på sillbuffén. Efter det att vi lunchat fick Axel och jag varsin glass. Vi satt och myste i våra vagnar och mummsade på våra glassar medans de vuxna strosade runt och kikade på båtarna som låg inne i hamnen. Glassigt värre! Hihi. Efter ett tag blev Axel och jag lite rastlösa så då sprang vi av oss lite. Det var ju så kul för gatorna gick upp, upp, upp och så ner, ner ,ner. Tog tag i mammas hand och sa "springa" sen var det bara för mamma att hänga på. Efter att ha sprungit av mig lite somnade jag i bilen på vägen hem. Sov igenom färjan och nästan hela bilfärden hem. Det var ju i och för sig tur det för då var jag ju pigg för att busa igen när vi kom hem till stugan igen.
Det blev en hel del bus och vattenlek den kvällen. Vi var alla så varma efter bilfärden så vi gick ner till bryggan och tog oss ett dopp. Sen fortsatte badandet uppe i Axels pool på verandan. Tills sist fick vi dock klä på oss lite för att inte bli allt för kalla. Hihi. Men då hittade busiga Axel istället på att man kunde hjälpa pappa Magnus att vattna blommorna. Kolla in blicken på busfröt nr1! Hihi. Till kvällsmat blev det god mat och högläsning! Det var Axels pappa som stod för högläsningen. Fick lära mig allt om vinet de drack. Förstod inte så mycket men han läste med sån upplevelse att det verkade sååååå spännande! Sen blev det mys med Axel och pappa vid tv:n innan det var dags för oss småttingar att sova. Fick faktiskt höra att de vuxna denna natt varit duktiga och bara suttit uppe "nästan" halva natten! Hihi.
På Lördagen vaknade vi upp till ett regnigt västkusten. Men det gjorde absolut inget. Det var faktiskt rätt så mysigt att kurra ihop sig i soffan och lyssna på regnet och bara slappa eftersom vi alla var lite trötta. Hihi, det tar på krafterna att ha skoj, såväl för vuxna som för barn. Hihi. Framåt eftermiddagen var det dags att resa hemåt igen. Efter en hel hög av Lottas super duper goa pannkakor packade vi ihop oss och sa hejdå till Axel och hans familj. Planerna var att resa hem till Oskarshamn igen och på hemvägen kika förbi farfar en sväng. Men det blev istället att vi stannade kvar hos farfar över natten. Klockan blev så mycket efter det att vi ätit och pappa kände sig lite för trött för att köra hela vägen hem. Istället stannade vi kvar och reste hem, utvilade och pigga, dagen därpå. Väl hemma igen busade jag runt bland mina leksaker i 190! Men oj oj oj vilken super duper bra semestervecka vi har haft. Tack farfar och tack Axel, Lotta och Magnus för en alldeles underbar vecka. Det bara måste vi göra om. Nu är vi ordentligt utvilade och kan ta tag i den sista bröllopsplaneringen. Vi har ju ett bröllop att se fram emot nu. Tihi, som ni ser på bilden har jag redan börjat packa väskan tills nästa gång vi får komma och hälsa på! Saknar Er redan så jätte mycket och längtar tills vi ses igen.
KRAM PÅ ER och tack för allt! /Anna, Micke och Denise!

1 kommentar:

Karl Axel Antonsson sa...

Hej vännerna! Det var sååa mysigt och skoj att ha er som gäster på Västkusten :-). Bra Denise att du har packat väskan, för vi hoppas ni kommer igen!
Kram från Axel, Magnus o Lotta