lördag 16 maj 2009

En dag med kompisarna i föräldrargruppen på Ölands djurpark!

Idag bar det av till Öland och djurparken där. Vad spännande. Apor, lejon, tigrar och krokodiler och en massa andra skojsiga djur. Wow, så skoj att träffa "vilda" djur på riktigt.

Det första vi såg var en massa apor som stirrade på oss. På den ena ön var det små apor som skrek och hoppade runt och busade. De var jätteroliga. Och på den andra ön var det äldre apor som antagligen tyckte vi stirrade för mycket på dem för de tränade på att träffa oss med sten. De var riktigt duktiga på att kasta för de träffade oss nästan. Ti hi, klart att det inte är kul att folk glor på en hela tiden. Med lite övning kanske de träffar någon snart. Hoppas ingen blir skadad bara. Nu kan man ju inte bara springa runt och titta på djuren hela tiden, för det är jobbigt att sitta på pappas axlar, man måste ju oxå få vila sig lite mellan allt tittande. Å då måste man ju äta lite grand så man orkar med alla de andra djuren oxå. Vi gjorde ett långbord inne parken så det såg ut som en riktig lunchbuffé där vi satt och åt. Lejonen var jättestora och hoppade upp på fönstret när vi skulle titta på dem. Det var riktigt läskigt tyckte jag. Tror nog att de flesta djuren ville vara ifred. Tur att det fanns lejon som inte var elaka utan de stod stilla så att man kunde sitta på dem utan att de gjorde en någonting.

När jag inte orkade gå mer så bar det av upp på pappas axlar igen. Det är perfekt att sitta däruppe. Dels slipper man gå och så ser man ju bra däruppe. Fast jag måste säga att pappa är inte väldresserad, så det fick dras i öronen rejält för att han skulle lyda mig och gå dit jag ville. Hi hi, öronen sitter bra fast på pappa. Tur. ;)
Vilda Western???? Tycker inte det var så visst vilt här inte... å så stora å tuffa var de inte heller. Till och med lilla jag var ju större än de små gubbarna. Men jag är ju tuff, eller hur?
Visst e min lilla familj för go. En riktig familjebild att sätta in i albumet där hemma.
Glass i stora lass e gottit. Fast det är ju klart man måste ju smaka av alla glasser man kan komma över. Jag ville ju ha en glass och pappa en annan som han efter mycket letande bestämde sig för. Så då måste ju bara hans glass vara godare, eller? Hur som helst fick pappa ta det som var kvar av min glass å så tog jag hans. Ti hi. Stackars pappa som inte fick vad han ville. Men vad gör han inte för sin lilla prinsessa.
Som en perfekt avslutning på en perfekt dag så avrundade vi det hela hos fam. Antonsson med lite pizzabuffé. Och det satt fint med lite hämtmat efter en heldag på öland. Efter maten fick päronen och även vi små visa vad vi gick för när vi sjöng Singstar och spelade lite frågesport med Buzz.
Tack alla för en super duper bra dag! Ser redan fram emot nästa träff med alla kompisar. Hoppas det då blir fler djurparksbesök i framtiden.

Ha det bäst.


Kram Denise.

Inga kommentarer: