onsdag 19 mars 2008

Nässelfeber !!!!!

Jaha! Nu kan man lägga till "Nässelfeber" till listan av barnsjukdomar! Är nu redigt trött på att vara sjuk! Alla dessa influensor, infektioner och förkylningar med hög feber som jag den senaste tiden råkat ut för har nu resulterat i att jag fått en massa nässelutslag, stora rodnade utslag, på hela kroppen.
Snyft! Ska man någonsin bli frisk igen! Förra söndagen den 16:e mars upptäckte mamma och pappa en massa utslag på mina ben. De trodde först att det var värmeutslag men eftersom det bara blev värre och värre för varje timma som gick ändrades ganska snabt misstankarna till vattkoppor istället. På kvällen bar det av till akuten som först la diagnosen vattkoppor men blev sedan osäkra när de tog sig en närmare titt. Trots att utslagen nu spridit sig till större delen av kroppen och upp i ansiktet fick vi snällt åka hem och avvakta för att se om det var frågan om nässelutslag eller om det blev små blåsor vilket då skulle tyda på vattkoppor. Vi fick dock med oss medicinen "Tavegyl" vilket jag genast tog första dosen när vi kom hem. Dan därpå åkte vi in till min BVC-sköterska som kunde konstatera att det inte rörde sig om vattkoppor utan att det snarare liknade någon form av nässelutslag. Då min BVC-sköterska sa att jag absolut inte smittade, stannade vi till en snabbis på öppna förskolan och busade av oss lite. Gäller ju att passa på när man ändå är i samma byggnad! Mamma och pappa hade inga som helst planer på att kika in där men jag blev redigt ledsen när vi inte gick in på öppna förskolan och lekte så mamma och pappa fick snällt följa med in en sväng. Efter lite bus, sång och lek åkte vi vidare till vårdcentralen då mamma och pappa ville att även en läkare skulle ta sig en titt på utslagen. Lite läskigt då jag nu även hade massa utslag i ansiktet. Mamma var nog lite ängslig att luftvägarna skulle påverkas. När vi träffade doktorn konstaderade han snabbt, efter att ha undersökt mig, att det rörde sig om nässelfeber. Min kropps histamin löpte helt enkelt amok! Hihi
Vi fick order att åka hem och fortsätta med medicineringen samt över påskhelgen mysa till det hemma. Då mitt imunförsvar var rejält nedsatt och då det härjar en hel del influensor i stan var det bra om vi väntade med att möta flera vänner tills efter påsken.
Saknar ju alla mina kompisar så jätte mycket! Saknar så att orka vara utomhus och leka samt träffa lite annat folk än mammsingen och pappsingen. Fast det är klart! Jag är glad att mamma och pappa är hemma hos mig för det finns inget bättre än att krypa upp i mammas eller pappas famn och mysa nu när man är sjuk.
Nähä nu vill jag som sagt inte vara sjuk längre! Undrar om en rejäl dos av AD-droppar kan hjälpa mig att bli frisk! Hihi

Hoppas jag snart blir piggare igen så att vi alla kan ses igen. Saknar er alla sååååå otroligt mycket! STORA kramar från lilla mig!

PS: Extra stora kramar till alla er som också är sjuka just nu! Visst är det så trist att vara sjuk!!!

Inga kommentarer: