måndag 3 mars 2008

Första helgen i Mars!

Den första helgen i Mars var det dags för avslutning på babysimmet! Fick diplom för att jag klarat nivå tre! Super mallig! Fniss. Det har varit jätte skoj att plaska och leka i vattnet tillsammans med mamma, pappa och en massa vänner samt simläraren Pia förstås. Har även lärt mig dyka och bekantat mig med diverse badredskap! Men ska sanningen fram så har jag typ strejkat de tre sista gångerna vi varit där. Tyckte det blev lite för seriöst.... man skulle dyka hit och dit, plocka upp leksaker under vattnet osv. Nä jag ville ju alltså bara busa och plaska i vattnet. Vadå plocka upp leksakerna! För det första om nu mamma och pappa var så klantiga att de tappade sina leksaker hela tiden så får de väll själva plocka upp dom! Och för det andra så om jag tappade en leksak så sjönk den ju..... man är väll inte dum heller..... jag tog en annan leksak istället! Tihi det var visst inte så man skulle göra! Fniss. Denna gången hade vi bjudit med farmor som så gärna följde med och kikade när vi simmade. Mormor kunde inte följa med då hon opererat sig i foten men hon har ju varit med tidigare. Nä så denna gång var det farmors tur. Efter simmet bjöd vi även in farmor på frukost hemma hos oss. Snacka om rolig avslutning.
På söndagen skulle vi ha promenerat med föräldrargruppen vid SOK Viljans stuga igen men då det regnat hela natten blev det inställt. Istället bjöd vi hem föräldrargruppen på fika vilket var super mysigt! Det bjöds på hallon och äppelpaj och en hel del bus som vanligt! ;O)
Busade så rejält med Leo, Alvar och Axel att när de hade åkt hem tog det inte lång tid innan jag somnade gutt för kvällen. Medans jag snarkade så sött fick päronen ta hand om slagfältet som tidigare varit vårt vardagsrum! Fniss.

Inga kommentarer: