måndag 31 mars 2008

Veckorna efter påsk!

Efter påsken kom farfar på besök till Oskarshamn. Hade inte sett farfar på jättelänge så han var lite läskig till en början men rätt så snabbt kom jag ihåg hur kul det var att busa med honom.

Här sitter pappa och jag och myser i soffan till "Tiggers film". Passar på att busa med pappa rejält då han efter helgen ska resa till Stockholm i två veckor! Pust, hur ska jag klara mig utan min goa pappa så länge? Tur att han kommer hem över helgen en sväng. Får se till att ta hand om mammsingen så hon inte saknar pappa allt för mycket! Hihi, vi ska nog ha skoj!

Skoj! Ja, det hade vi när vi kikade förbi hos Alwa och hennes mamma i början av veckan. Alwa hade fått en massa coola solglasögon som jag fick testa. Visst är jag cool! Beach 2008 här är jag! Alwa var oxå jättecool i sina solglasögon. Vi blir nog supercoola på stranden i sommar. Grabbar se upp!

På torsdagen var Isak och Maja här med sina päron på promenad, fika och som alltid en massa bus. Håller här på att visa mina nya sandlådeleksaker. Isak kikar nyfiket på vad jag styr med och Maja håller på att försöka lista ut hur vattenkannan fungerar.

På fredagskvällen var mamma och jag på tjejkväll hos Alwa och hennes mamma. Där var även Theo och Axels mamma men grabbarna (stora som små) fick stanna hemma. Vi var där ändå till 22-tiden då vi skulle hämta pappa vid bussen. Fast jag hann att somna innan dess. Det var sååå spännande och kul att vara på tjej-fest med massa god mat och let's dance på tv:n!

Blev lite chockad när pappa dök upp där mitt i natten. Kunde inte redigt somna om när vi kommit hem! Inte på grund utav att pappa dykt upp utan jag fick jätteont i magen. Ett par timmar senare var maginfluensan ett faktum. Usch, jag som trodde att man skulle få vara frisk nu! Det blev inte så mycket gosa med pappa den helgen och på söndag var det dags för pappa att åka iväg till Stockholm igen i ytterligare en vecka. Snyft! Mamma och jag saknar dig pappa!

Inga kommentarer: