söndag 23 mars 2008

Påsk-middag hos mormor!

Påsken bestod av en hel del goo mat, påskägg och bus! Vi var på påskmiddag hos mormor som hade gjort en jättegod helgskinka och massa god mat! Jag tyckte bäst om ägg och köttbullarna! När det var dags att käka hjälpte jag glatt till att duka. Ja, i alla fall så hämtade jag glatt en påskmust till mig! Trodde jag! Det visade sig snabbt att den inte var till mig! Då blev jag lite tjurig och ville inte redigt vara med! Fast ganska snart blev jag glad igen då mormor kom på att vi skulle leka med maten! Hör och häpna! I vår familj så leker man med maten när det är påsk. Man tog var sitt ägg och så "bangade" man dom mot varandra så hårt man kunde för att se vems ägg som sprack! Gissa om jag ville att folk skulle äta mera ägg! Hihi. Jag fick en jättefin trumma och ett jättestort och fint badlakan med prinsessor på och lite annat smått och gott i påskägget av mormor. Jag börjar bli redigt duktig på att spela trummor nu!

Givetvis träffade vi även farmor och Kari i påsk. Av dom fick jag en jättefin skottkärra fylld med sandlådegrejer som jag blev jätteglad för. Längtar så tills dess att jag kan testa dom i min sandlåda. Vi väntar bara på att hyresvärden ska fylla på med sand. Hoppas det blir innan snön kommer! Hihi

Inga kommentarer: