onsdag 23 juli 2008

En dag fylld av bröllopsaktiviteter!

Idag var en sådan där dag då mamma och pappa skulle hinna med en massa bröllopssaker på en och samma gång. Hihi. Det var bara att hänga på så gott man kunde! Tihi. Det började ganske lugnt då mamma åkte till frissan för att klippa sig och snacka bröllopsfrisyr med frisören. Pappa och jag passade på att ta lite sovmorgon men när vi väl kom upp passade även jag på att gå till frissan! Frissan á la pappa! Hihi. Jag var jätte duktig och satt jätte still så det blev himla bra! Mamma blev jätte glad när hon kom hem! Så nu är båda töserna fina i håret!
Sen vid lunch bar det iväg till kyrkan där vi skulle träffa vår kantor som ska spela på brölloppet samt våra två solister som ska sjunga! Jätte nervöst då vi inte träffats förrut! Måtte dom bara vara duktiga så mamma och pappa blir glada. Oj oj oj, vilka röster! Efter bara ett par toner stod mamma och pappa som förtrollade! Tjejerna är ju super duktiga! Hörde mamma och pappa säga att det var som om två änglar kommit dit och sjungit! Bättre betyg kan man ju bara inte få! Toppen, tjejer! Kantorn spelade oxå jätte duktigt så jag tror inte vi har något alls att oroa oss för, utan kan gott slappna av!
Efter kyrkan åkte vi in på stan där vi sprang på Alvars pappa och tog en fika. Jätte skoj att prata lite strunt med honom tyckte mamma och pappa. Jag hade gärna sett att Alvar varit med men Magnus skojade och busade med mig rätt mycket så det blev roligt i alla fall!




Efter stan åkte vi och hämtade mormor och sen bar det av ner till hamnen där Oskarshamns Fordons Entusiaster hade samlats! Jipppiiieee så många häftiga bilar. Jag tyckte det var såååå skoj med alla bilar och jag såg jätte bra från pappas axlar! Nu ska vi hitta någon bil som jag tycker mamma och pappa ska åka i från kyrkan.
Hittade ingen bil som jag tyckte de skulle ha och efter ett tag tröttnade jag att leta! -Är vi klara snart? När ska vi hem?
-Nä seriöst pappa, när ska vi hem. Det har varit en lång dag och jag orkar snart inte hålla mig vaken längre!
När vi äntligen kommit hem drack jag min välling och somnade sedan bums, sött drömmandes om hur mycket bus jag ska ställa till med på brölloppet. Nu har jag ju övat att springa ifatt mamma och rycka henne i kjolen när hon kommer in på altargången och att springa fram och leka tittut med pappa framme vid altaret. Hihi hoho haha.

Inga kommentarer: