fredag 25 juli 2008

Jag har fått en större balja!

Idag var det jätte härligt väder! Solen sken och det var varmt som attans. Efter att ha ätit frukost ute på altan plockade vi fram min nya pool! Fast jag kan inte redigt säga pool ännu så jag kallar min nya pool för balja! Trots att den är fyra gånger så stor som baljan jag tidigare badat i.


Först gällde det ju att blåsa upp baljan. Mamma bredde ut den på gräsmattan sen gick hon in igen en sväng. Hade tidigare hört mamma att man var tvungen att blåsa upp polen och att luften skulle in i små hål som fanns runt om den. Så när mamma gick in satte jag igång att blåsa och blåsa så mycket jag bara orkade! Tänkte att det här fixar jag på ett naffs och överraskar mamma när hon kommer ut igen men redigt så lätt var det inte! Fniss..... tur var väl det för vad mamma försvann in för var just för att hämta pumpen som man skulle blåsa upp baljan med! Hihi, inte visste jag att vi hade sådana moderniteter! Vilken tur, jag som trodde att vi skulle ägna hela dagen åt att blåsa upp den! Pust!

När luften kommit på plats och baljan var uppblåst såg jag till min stora förtjusning att det i mitten fanns en rutschkana som man kunde åka på. Så fort vattnet kommit i och badräkten åkt på plumsade jag i badet! Gud så härligt och så jätte skoj! Åkte kana jätte många gånger och när inte jag åkte så fick alla mina leksaksdjur åka kana ner i vattnet så det plaskade rejält på pappa som satt och vilade i skuggan på altan. Han har förresten gjort sig illa i axeln och är hemma från jobbet för att vila upp sig så han fick inte bada idag. Stackars pappa, det syns att han har rejält ont till och från. Hoppas det snart går över pappsingen!
Istället fick mamma svira om och hoppa i badet med mig! Visst är vi Mysingsös snyggaste badbrudar, mammsingen och jag!



Efter flera timmars plaskande i vattnet fick vi gå upp för att torka och värma oss lite! Jätte bra att baljan var delad i två delar för mamma fyllde den lilla delen med varmt vatten så man kunde hoppa in där och värma sig mellanåt! Smart tänkt va!?!


I min nya lyxbalja kommer jag nog ägna många timmar i sommar! Ni är alla välkomna att kika förbi på en fika och lite bad! Det är bara att slå en pling! Kram kram från Mysingsös badbrud nr 1!

Inga kommentarer: