torsdag 24 juli 2008

Kaffe med dopp hos familjen Schöttke!

Idag har vi varit hos mamma och mormors gamla grannar, familjen Schöttke, på eftermiddagssupé. Så när mamma var liten och fortfarande bodde hemma var hon och Yvonne, mammas barndomsvän, ofta inne hos dom och busade med deras två söner. Men nu har sönerna Schöttke blivit stora och flyttat ut så Mamma Carina och Pappa Robert har själva flyttat till ett lite mindre hus ute i Havslätt. Mindre men dock desto lyxigare! Ni hade fått i ordning huset jätte fint. Oj oj oj, när mamma fick syn på hur fint de bodde.... och oj oj oojj när pappa fick syn på utsikten..... och oj oj oj oj oj när jag fick syn på deras pool! ;O) Vilken tur att mamma hade tagit med sig badkläder till hela familjen. Något som oxå var roligt var att att även en annan granne från Aspåsa var där. Schöttkes andra granne Eva och hennes son Patrik kom oxå förbi. Fniss, mamma höll nästan på att inte känna igen Patrik till en början! När poletten trillat ner hade de en massa år att prata ifatt.


Efter att vi ätit och precis skulle hugga in i Carinas goda ananaspaj och glass samt dricka lite saft och kaffe kom en överraskning till allas stora förtjusning. Robert satte på en gammal videofilm från när mamma, Yvonne, Patrik m fl. var små och var inne hos dom och lekte med sonen Johan som knappt lärt sig att gå. Tänk vad tiden går fort och gud så roligt att få se mamma när hon var yngre. Pappa tyckte det var hysteriskt roligt att se att mamma, även som barn, var lika stirrig. -Du står ju inte still i en sekund ens, skrattade han!

Efter fikat och videotittandet hoppade vi så äntligen i poolen. Jag och Robert var först i! Sen kom även mamma och pappa! Mormor stannade på torra land med de övriga gästerna och Carina. Jag tyckte det var så skönt med ett svalkandes kvällsdopp! Jag och gummiankan fick sitta i deras gigantiska rosa badstol. En sådan skulle man ha! Fast den är nog lite för stor för badbaljan hemma i trädgården! Fniss.

Ganska mäktigt att ligga här och plaska och ha världens utsikt över havet som bara ligger högst hundra meter längre ner! Mamma och Robert var först upp men pappa och jag stannade kvar ett tag och busade i vattnet. Man måste ju passa på vet jag. Johan satt vid kanten och kastade bollen och gummiankan till mig när jag ville ha dom. Superkul med så mycket uppmärksamhet.
Men efter ett tag frös även lilla jag. Blå om läpparna och kall som en liten isbit fick jag gå upp ur badet, dock under protest! Ville ju fortsätta bada hela kvällen! Men när jag fick komma upp i mammas varma och gosiga famn för att äta lite frukt gick det bra!
Efter att ha fått lite i magen så kom nästan John Blund och hälsade på. Man blir bra trött av god mat, frisk luft och en massa bus och bad så vi begav oss hem för att äta kvällsvälling och krypa ner i sängen för att sova.

Tack familjen Schöttke för en underbar eftermiddag. Nu får det inte ta lika lång tid tills vi ses igen. Nästa gång får vi ta middagen hos oss! Vi får dock inte plats allesammans i min lilla badpool på en och samma gång! Kram Kram från Denise med familj.

Inga kommentarer: