söndag 20 juli 2008

Hamnfestivalsvecka

Denna vecka har det varit Hamnfestival i Oskarshamn. Pappa, mamma och jag har varit nere och kikat en sväng ett par av kvällarna och ikväll, Lördag, var vi nere vid hamnfestivalen tillsammans med min kompis Alwa, samt mamma Mia och pappa Cristoffer. Ja, och så bäbisen i maggen förstås! Hihi Vi åkte ut på eftermiddagen till Alwa & Co och grillade. Efter maten gick vi alla ner till Hamnen för att kolla in festivalen lite.
Här diggar jag loss på pappas axlar till Oskarshamns gospelkör. Det svängde redigt bra tyckte jag och klappade takten på pappas huvud.
Alwa och hennes mamma var inte sena att hänga på. Här diggar vi till Talangjaktens stjärnor fast jag ville ju ner på marken och springa.
Efter att ha sprungit av mig lite hoppade jag upp i mammas famn ett tag. Det var strålande solsken och en massa folk som var spännande att kika på. Pappa fick detta braiga kort på mamma och mig när vi kisar lite inför solen.
Efter att ha strosat runt ett tag på hamnfestivalen så skulle vi åter avsluta kvällen hemma hos Alwa och Co igen. Där väntade nämligen lite efterätt på att få ätas upp! Hihi, inte mig emot! Men först han vi med att besöka Alwas Farfar på deras båt som låg inne i gäst -hamnen. Jätte spännande. Kolla in min frisyr. Diggade så mycket till musiken att toffsarna åkte ut! Visst ser jag sådär Wild and crazy ut! Hihi.
Medans mamma och goa Mia stod och pratade passade pappa och Cristoffer på att ta en öl. Alwa och jag passade på att utforska båten lite. Alwa hittade en kakburk på bordet som hon skulle få tag i till vilket pris som helst. Synd bara att det var tom! Men vi fick lite annat gott att smaska på! Hihi.
Det var ett bra tag sedan både mamma och pappa har varit lediga samtidigt och vi alla tre fått vara iväg på en sådan här helkväll så här passade vi på att låta Mia ta ett redigt mysigt familjekort. Och vilket härligt sommar kort det blev!
Tråkigt nog var det inte riktigt en helkväll då mamma var tvungen att senare på kvällen smita iväg och jobba en sväng. Men innan dess hann vi med att avsluta kvällen hemma hos familjen Lundberg/Berggren för lite fika vilket var jätte mysigt.


Tack Mia, Cristoffer och Alwa för en jätte mysig kväll och för all go mat och dryck! Nästa gång blir det hemma hos oss och då lovar jag att se till att både mamma och pappa är lediga hela hela kvällen! Stora kramar från Denise.

Inga kommentarer: