måndag 14 januari 2008

Så var det dags att packa ner julen!

Söndagen den 13:e januari var det tjugondagknut och dax att packa ner julen! Jag tyckte först att det var jättespännande, för äntligen fick jag ta mig en närmare titt på alla fina julgranskulor som hängde i granen. VA!!! får jag plocka med julgranskulorna utan att ni säger BABBA!?! Men ganska snart insåg jag att det inte alls var frågan om att leka med julgranskulorna utan att vi faktiskt var på väg att
städa undan dom och då må ni tro att jag fick bråttom med att försöka hänga tillbaka kulorna i granen igen.

Men pappa och mamma var snabbare än mig så väck åkte kulor och belysning. Som det inte var nog med det så tog pappa sönder granen! Här har man gått hela julen och inte vågat så mycket som petat på granens alla kulor utan att päronen sagt fy eller babba och vad gör sen dom!?! Jo, dom river ner allt som hänger i granen och sen tog t.o.m pappa sönder granen!!! Han bröt den i tre delar och la ner den i en kartong. Han skulle säkert gömma den söndriga granen så mamma inte hittade den... eller vad tror ni!?! Hihi.

Inga kommentarer: