söndag 6 april 2008

Börjar piggna till igen!

Första dagarna i April var jag sjuk igen. Åkte på maginfluensa! Pust, nu vill jag inte vara sjuk längre! Eftersom pappa är i Stockholm på kurs så är det mammsingen som får ta hand om lilla mig, vilket går lika bra det! När jag i slutet av veckan började piggna till lite passade mamma och jag på att gå ut i det fina vårvädret. Inget piggar upp, både mamma och mig, bättre än en tur till lekplatsen. Fast det är klart, är man inte riktigt kry så tar det på krafterna att busa ute i friska luften! ;O) Det var så skönt att gunga att jag inte ville sluta utan slumrade istället till en liten stund i gungan! Fniss.
På fredagen var jag mycket piggare igen! Tur var väl det för det soliga och varma vårvädret höll i sig även idag. Jag hade fullt upp med att testa mina nya sandlådegrejer men då vi ännu inte hunnit fylla på med sand i sandlådan ville jag hellre sitta på altan och leka. Fast, det så klart, det var allt lite svårt att gräva i stenplattorna. Istället fick jag syn på ett par svarta, roliga, små figurer som kröp omkring på stenplattorna. Jag sysselsatte mig glatt en stund med att försöka få fatt i de små snabba rackarna! Mamma tyckte jag var jätte gullig och tog en massa kort på mig när jag kröp runt och jagade myrorna. Hihi, dvs tills dess att jag faktiskt fick tag på en och skulle se hur den smakade! Då blev det liv i luckan må ni tro! :O) Mamma slängde kameran och störtade över mig för att hinna hindra min första "myrsmaksupplevelse"! Blev skitskraj! och tappade den lilla rackaren som snabbt kröp iväg! Det får väl bli en annan gång, Balloo har ju sagt att det ska kittla dödsskönt i kistan, så det bara måste man ju prova. Fniss.
Samma eftermiddag kom även våra underbara grannar, Håkan och Berit, över på en kopp kaffe. Vi satt och myste i solskenet på altan och hade det redigt trevligt. Tur att vi har så goa grannar som ser efter mamma och mig när pappa är bortrest! Kram på Er!


På helgen kom så äntligen pappa hem igen! Det var så kul att leka med pappa så nu brydde jag mig inte om att det inte fanns så mycket sand i sandlådan utan vi hoppade glatt i och grävde som bara attan! Sen hjälpte jag även pappa att montera upp grinden! Pappa tyckte nog att jag hade blivit stora tjejen medans han varit borta så han är nog lite skraj att jag ska rymma hemifrån! Inte skulle jag rymma, när goa, underbara pappa och mamma finns här hemma! Hmmm. Nu när jag tänker efter så kanske inte grinden alls är till för att jag inte ska rymma ut ... utan för att busiga, coola, pojk-kompisar inte ska kunna ta sig in lika lätt! Hmmm. Pst! Bara så att Ni vet, det finns ett hål i häcken som man kan krypa in igenom! Fniss

Inga kommentarer: