onsdag 16 april 2008

En dag i Växjö!

Idag åkte mamma, pappa och jag till Växjö! Mamma skulle hämta hem sin bröllopsklänning och då det är en bit att resa så gjorde familjen en dagsutflykt till Växjö! Efter det att mamma hämtat klänningen åkte vi till McDonalds för att få lite mat i magen. Det var första gången jag var på McDonalds så det var redigt spännande. Fick smaka pommes av mamma och pappa men inte vet jag om det var speciellt gott inte! Nä, det fick bli spagetti istället för min del! Mmmmm. Något som jag dock tyckte om var alla leksakerna som fanns där! Medans mamma och pappa åt sprang jag runt och testade de olika leksakerna. Hade även, enligt mig, väldigt roligt med att stå och vinka till människorna i bilarna som stod i kö precis utanför det stora fönstret där pappa och mamma satt och åt. Stackars mina päron som efter ett tag nog kände sig en aning uttittade där de satt och mummsade i sig sina hamburgare! Fniss
Efter maten gick vi in på en skoaffär som låg i närheten. Hihi Ni ska inte tro att det blev lugnare där inne! Mamma och pappa skulle prova skor. Sagt och gjort! Pappa gick iväg för att leta efter skor till sig och jag hängde på mammsingen! När hon var mitt uppe i att prova skor till sig fick hon även syn på ett par söta sandaler till mig! Mamma tar på mig sandalerna och sätter ner mig på golvet! "Gå en sväng, gumman, och testa om skorna är sköna att gå i!" säger hon sedan. Jag sneglar ner på skorna och sen tittar jag funderande upp på mamma .... sen sätter jag av.... raka vägen mot utgången!!!!!! Ja men mamma sa ju faktiskt "prova sandalerna" så jag satte av mot dörrarna för att prova sandalerna ute eftersom det är ju faktiskt utomhus man är när man har skor på sig i vanliga fall. Panik! Det måste sett superroligt ut! Där försöker jag rymma med skorna som ännu inte är betalda och efter mig kommer en barfota mamma springandes. Undra vad personalen tyckte! Mamma tyckte dock inte att det var lika roligt utan jag hamnade i famnen på pappa med stränga order om att inte få släppas ner på golvet! Fniss.

Efter att ha handlat klart i skoaffären gick vi vidare till världens coolaste, underbaraste och roligaste ställe i världen, nämligen leksaksbutiken Toys"R"us! Eftersom jag varit snäll i famnen på pappa ett bra tag fick jag återigen hoppa ner på golvet och springa av mig lite! Tänk er, en hel byggnad fylld med massssssa leksaker som man fick leka med!!!!!!! Trodde jag i alla fall! Hihi. Mamma och pappa fick det hett bakom öronen när de skulle hålla reda på mig där inne. Jag trodde ju givetvis att jag varit så där super duper snäll och att jag fått alla dessa fina leksaker! Jag trodde att alla leksakerna var mina, mina att leka med precis hur mycket jag ville!

Snacka om "my precious" moment! Fniss

Jag fick med en gång syn på alla bollar och i ett nafs så hade jag lossat på nätet som höll bollarna på plats! Hahaha, medans mamma och pappa var sysselsatta med att samla ihop bollarna som rullat all världens väg fortsatte jag till avdelningen för byggklossarna! När mamma hann ifatt mig var jag i full gång med att packa upp ett tuff tuff tåg som skulle åka bland alla klossarna som jag redan packat upp och hällt ut på golvet! Det var visst inte så populärt! Mamma och pappa städade snabbt undan och sen fick jag snällt gå med pappa medans mamma letade efter lite paket som skulle inhandlas. Hihi Fast det gjorde inget för efter att pappa förklarat att leksakerna inte var mina utan affärens så fick jag busa ganska bra ändå för pappa! Så länge jag kom ihåg att vara försiktig då leksakerna inte var mina! På bilden längst till höger är vi i full gång med att testa rutschkanan och sen gosade vi med alla nallebjörnarna! Helt plötsligt fick jag syn på en nallepuh-gunghäst som jag bara var tvungen att testa! Åhhh den var ju sååååå rolig! På bilden till vänster, högst upp är jag fylld av förhoppning om att pappa ska säga att denna underbara gunghäst faktiskt ska få följa med oss hem. Men på bilden under, längst ner till vänster, ser ni på mitt ansiktsutryck att jag precis får förklarat för mig att den inte alls ska få följa med oss hem!

Men snääääällllla pappa, jag vill ju faktiskt ha en sån här!

Efter lite övertalningsförmåga från pappas sida så hoppade jag till sist av gunghästen. Efter att ha vinkat hejdå till Nalle puh och alla leksakerna på Toys"R"us var det dags att påbörja resan hem till Oskarshamn igen. Efter alla små äventyr sov jag hela vägen hem! Tihi då fick i alla fall mamma och pappa koppla av lite. Det var tur det för när vi kom hem igen var jag pigg och då ska det busas!!!!

Jag var så glad över mina nya, fina sandaler med små gulliga fjärillar på. Med en gång när vi kom hem skulle jag ha på mig dom, trots att klockan var mycket och det var pyjamasdags. Sen bara vägrade jag att ta av mig dom. Först efter det att jag somnat för kvällen kunde mamma ta av mig sandalerna. Fniss!

Inga kommentarer: