söndag 20 april 2008

Provsmakning av bröllopstårta!

Idag åkte mamma, pappa och jag in till stan för att gå till konditori Nilssons och fika! Det var provsmakning av bröllopstårta som stod på schemat. Mummmms! När vi kommer in på fiket fick vi syn på min kompis Leo och hans föräldrar som oxå var där för att ta sig en fika. Vad kul! Tänk så bra att vi mötte Leo o Co på fiket! Mamma, pappa och jag tyckte det var svårt att välja mellan de olika smakerna så Leo och hans päron fick allt hugga i de oxå! Experthjälpen rycker in! ;O) Men inte blev vi klokare för det! Fniss. Allt smakade ju så himlans gott! Det får nog bli ytterligare en provning sa pappa och flinade! Jag tyckte mest om den med hallon i! Mummmms!


På eftermiddagen kom Alwa och hennes pappa förbi på en kopp kaffe! Ja alltså min pappa och Alwas pappa drack kaffe medans jag, Alwa och mamma passade på att mysa på picknickfilten i den sköna vårsolen!


Vi drog fram en massa leksaker som vi kunde busa med utomhus tills dess att Alwa och hennes pappa skulle åka och hämta Alwas mamma på jobbet. Det är så kul när någon av mina vänner kommer på besök!

Inga kommentarer: