tisdag 29 april 2008

En heldag av bus!

Idag blev det en heldag tillsammans med mina vänner! Givetvis fyllde vi den med en massa buuuuuuuus! ;O)

Eftersom det var måndag så började vi dagen med en sväng förbi Nyfikarna. Eftersom vi skulle möta ett par vänner på lekplatsen på eftermiddagen åkte mamma och jag till Nyfikarna på förmiddagen istället! Ojojoj vilken skillnad mot att gå dit på eftermiddagarna som vi annars gör! Vi brukar vara si så där 4-6 barn med päron som sjunger och lekar men nu var här en hel del fler. Jag tror mamma slutade räkna personerna när hon började närma sig 30 st! Vilken skillnad på ljudnivån! Men skoj var det i alla fall. Någon som oxå hade letat sig hit var Axel och hans mamma. Tur var väl det så att man kände igen någon bland alla dessa nya ansikten!


Efter Nyfikarna mötte vi upp pappa på stan och tog en lunch tillsammans med Axel och hans mamma. Vi gick på Chill Out och käkade! Det var jätte gott men både Axel och jag var lite för trötta för att vilja sitta stilla och käka!
Men vi han att mätta magen i alla fall, och det var ju bra eftersom vi efter lunchen gick till lekplatsen inne i stan för att träffa ännu flera kompisar! Hit kom även Leo och hans mamma samt Theo och hans mamma. Dagiskillen som man inte sett på evigheter! Jätte kul! Det blev massor med bus och så givetvis fika! Pappa hade tagit med små russinpaket till alla barnen! Vad go pappa är som tänker på oss! :O)

På kvällen var jag så uppe i varv att jag röjde runt i vardagsrummet så att mamma och pappa blev helt galna! Det var nog inte en leksak som jag inte hade slängt fram. Inte en kudde i soffan som låg på sin plats eller någon bok som stod kvar i bokhyllan! I sängs åkte jag när jag väl tröttat ut mig själv! Sen var det bara för mamma och pappa att städa! Ojojoj undrar om det är lika kul att röja loss den dagen man blir så stor att man själv åker på att städa! Hmm, tror inte det! Hej svejs!

Inga kommentarer: