måndag 12 maj 2008

En dag som fotomodell !!!

Denna helgen hände det masssssor med skoj! Först och främst så kom ju Pappa hem igen! Jippie! Har ju saknat honom såååå mycket! På lördagen var det dags att ta ett aningen försenat "1 års kort" på mig! Fniss! Det är så många som pratat om att de vill ha ett kort av mig i en liten fin ram så fram åkte kameran som vi lånat av Alwas mamma Mia, över helgen och så bar det av till Farmor i Kristdala! Tja! Ett år var ju ett tag sedan men bättre sent en aldrig! Vem säger att det måste vara just 1 års kort! Det går ju lika bra med 1 ½ års kort och så någon månad till!!! Fniss. Vem håller räkningen!?! Hihi. Här ligger jag och vilar mig i hängmattan medans mamma packar sakerna vi ska ha med oss till farmor.Det härmed att vara fotomodell för en dag var inte helt så enkelt som jag trott. Äh tänkte jag, fnissa lite och se så där söt ut kan väl inte vara så svårt! Men det var tur att pappa fanns där som stöd och berättade lite vad jag skulle göra! Tihi, dvs dom gångerna som vi var överrens! Hihi Efter en stund av "titta dit", "le hit" och "näää inte räcka ut tungan" så var det så äntligen dags för lite bus! Hihi. Brorsan, farmor, pappa och jag slet fram kubb-pinnarna. Det var ett jätte roligt spel! De ställde upp alla klossarna och jag sprang och rev ner dom! Tihi. Sen smet jag iväg och gömde kungen vilket jag tyckte var jättebusigt gjort! Fniss
Efter allt busande måste man ju även vila lite! Vad är då bättre än att mysa ner sig hos mamma på en filt i gröngräset hos farmor! Lite välling som pricken över i:et! Perfekt för att samla nya krafter.
Nya krafter det fick jag och sen bar det iväg på nya äventyr igen! Nu skulle farmor, pappa, mamma, brorsan och jag hälsa på fåren som fått små bäääääbisar! Hihi så vitsig man kan va! ;O) Fick sitta på brorsans axlar på vägen dit, vilket jag tycker är så skoj! "Framåt brorsan!" Det blev ju även ett toppen kort på syskonen Blomqvist!
Mamma tyckte det var läskigt att mata fåren men försökte inte att visa att hon var skraj! Hihi. Hon lyckades inte något vidare bra, eller vad säger ni om hennes ansiktsuttryck! Haha. Men kolla in bilden vilken liten tuffing jag är då! Tyckte det var jätteroligt att mata fåren. Vågade ge dom varsit knäckebröd hela två gånger! Det ni! Sen började dom nafsa och dregla lite väl mycket tyckte mamma!
Efter det att vi kikat på fåren blev det lunch och fika hos farmor! Mumms Fläskpannkaka är ju sååå gott! Speciellt när farmor gör den! Ja, så var det ju det här med tungan igen! Under hela dagen åkte kameran fram lite då och då! Mamma ville ju få som hon kallade det lite "naturliga" kort oxå! Förstår inte vad dom menar ... vi hade ju varit ute i naturen hela dagen och tagit massa med kort! Nu skulle vi ju fika och då måste ju tungan åka ut och smaka på allt gott som finns framdukat! Eller? Men pappa, jag vill faktiskt räcka ut tungan, den är söt den oxå! Fniss. Det blev ju dubbelt så kul att räcka ut den då de sa till mig att jag inte skulle göra det! Fniss!
När vi skulle åka hem igen var jag helt slut och sov hela vägen hem i bilen. Väl hemma väntade mat och glass till efterrätt! Mummms. Mamma var så upptagen med att ta kort så hon tänkte inte på att hon glömde sätta på mig en hakklapp! Hihi. Glömskan av haklapp och chokladglass är en farlig kombination! Hihi, det insåg mamma sekunderna efter denna bild togs men då var det redan för sent! Hihi
Efter lite klädombyte var det dags för bus igen. Pappa och jag passade på att njuta av hängmattan och vår fina trädgård som mamma gjort i ordning medans pappa var bortrest!
Summa sumarum så är det inte lätt att vara fotomodell för en dag! Men det blev ju ett par fina 1½ års kort och vi hade ju buskul hela dagen och det är ju huvudsaken!


Tack Alwa med familj för lånet av Eran kamera!


KRAM KRAM från lilla mig!

Inga kommentarer: