tisdag 6 maj 2008

Utflyckt till Stensjöby med Nyfikarna!

Så var det måndag igen och dags för Nyfikarna! Idag gjorde vi en utflykt till Stensjöby! Det var jätte skoj! Massor av barn var med på utflykten! Vi började med en promenad för att kika på alla djuren som fanns där. Det fanns hönor, tuppar, får, kossor och en häst! Eftersom det var så fint väder stannade vi på ett ställe och hade picknick i det gröna gräset! Mitt bland fårskiten! Hihi. Det gällde att hålla koll på russinpaketet! För tappade du något russin i gräset var det svårt att se skillnaden! Kunde ha gått illa! Fniss. Här har vi precis tagit fram picknick filtarna och fikakorgarna. Mmmm det ska bli gott! Jag, Alwa, Axel och våra mammor hade knytkalas så det fanns massa gott att mummsa på.
Alwa och Axel busade runt i 190 bland alla barnen men jag var inte redigt på humör så jag tog det lugnt på picknick filten istället! Men när det var dags att sjunga var jag på hugget!
När det var dags att bege sig hemåt tog det inte många sekunder innan jag somnade i vagnen! Märkte inte att det gungade hej vilt när mamma körde teräng med vagnen eller när hon flyttade över mig till bilbarnstolen. Jag var redigt trött!Väl hemma tyckte mamma att det var bäst att kolla febern på mig då jag allt varit lite väl hängig hela dagen. Ojojoj. Hade visst feber, 38.7 grader! Det förklarar ju varför jag inte varit så pigg på att busa idag! Ville inte käka någon kvällsmat utan drack lite välling istället. Sen kröp mamma och jag ner och mysade i sängen. Eftersom pappa är bortrest fick jag sova hos mamma om jag ville! Tihi det är ju så klart man vill! Somnade gutt redan kl 18 så mamma trodde jag skulle vakna igen men jag hade somnat för kvällen!

1 kommentar:

Fam Stockhaus/Sandelin sa...

Hej på dej sötis!
Hoppas allt är bra? Ska vi ses nåt i veckan?
Kram. //Leo