tisdag 27 maj 2008

Pysseldax på Nyfikarna!

Måndagen den 26:e maj var det som vanligt på måndagarna dax för Nyfikarna. Det var väldigt några där idag men Axel och hans mamma hade hittat dit! Då det var så lite med folk passade vi efter sångstunden på att pyssla lite! Dvs mamma och Axels mamma pysslade medans Axel och jag fikade! Fast efter ett tag ville inte vi sitta still i stolarna längre utan vi ville oxå pyssla! Fram åkte papper och penna och sen var det bara att börja rita....... Nä vad nu!?! Vi vill faktiskt oxå måla med pensel och färg! Men det ville inte våra päron att vi skulle idag. Nä det blev ingen picassotavla den dagen men vi förhandlade till oss att nästa måndag så skulle vi få måla med pensel och färg! Jipppiie! Det ska bli redigt kul!

Axel och jag hoppade istället ner på golvet och lekte med bilarna, viket var mycket roligare! När våra mammor pysslat färdigt kom även dom ner på golvet och busade innan det var dags att åka hem! Mamma målade en jätte fin ram som jag ska få ha i mitt rum när den blir färdig...hihi OM den blir färdig kanske jag ska säga!


Vad hände mera denna veckan!?! Jo farmor kom på besök hem till oss i Mysingsö. Här hjälper hon mig att vattna mammas fina blommor. Jag tyckte nog allt att ankan var lite skitig så han fick sig en dusch han oxå! Det är alltid lika roligt när farmor kommer på fikabesök.

Sen träffade jag och mamma, Axel och hans mamma igen för en dag av bus vid lekplatsen. Det tog inte lång tid innan Axel och jag upptäckte att vattenleksakerna var igång på lekplatsen. Tur att det var soligt och varmt så att vi kunde busa och plaska runt lite. Eftersom det var så varmt i luften så gjorde det ju inget om man blev lite blöt av allt vatten, vilket vi båda blev. Hihi

Efter att ha busat runt ett tag är det skönt med lite fika i magen. Vår mammor tyckte nog oxå det var skönt att vila en stund så att Axel och jag kunde torka lite! Fniss. När vi fikade fick vi syn på de äldre barnen som åkte linbanan. Axel och jag tyckte det såg jätte spännande ut när de stora barnen åkte linbana! Tänk när man blir sååå stor att man får göra det!

Efter det att vi hade busat färdigt gick vi vidare till fågeldammen en stund. På vägen dit köpte vi glass vilket var smaskens i den "g(l)assande" solen! Haha vad vitsig man kan va ibland! Här sitter vi alla vid vattnet och tävlar i vem som kastar bäst macka. Trodde först att det var fåglarna vi skulle träffa men det var det ju inte. Tyckte nog allt att mamma var lite tossig när hon hela tiden påstod att hon kastade mackor i dammen. Det var ju vanliga stenar! Men vänta nu...... om vi nu alla sitter här....vem tar kortet på oss???!!??? Javisst ja! Pappa kom och mötte oss vid fågeldammen för att mummsa lite glass med oss. Det blev en super duper rolig dag med vatten, sol, glass och mycket bus!



Denna toppenvecka avslutades med att moster och busAnders kom till stan! Vi gjorde en massa roligt! Vi bla busade i trädgården hos mormor, badade i badpolen och gick på tolvskillingsmarknaden.

På tolvskillingsmarknaden fanns det massa roliga människor att kika på! Givetvis passade vi även på att kikade på Linda Bengtzing som uppträdde på torget. Fast jag tyckte lite synd om henne för hon hela tiden sjöng om hur svårt det var! Fattade inte redigt vad det var som hon hade svårt för, men det var ju tur att pappa var där och jobbade så han kunde hjälpa henne!

Tyckte dock att ljudnivån var lite väl hög framme vid scenen så på åkte mina rosa fina hörselskydd. Det var ju klart att jag var tvungen att följa med pappa "Backstage" trots den höga ljudnivån. Har hört att det är där alla coola typer hänger men jag såg inte en kotte! Och Linda, ja hon försvann så fort så henne han jag inte se skymten av!



Fast det är klart, vi han inte stanna så länge för vi var tvugna att åka hem och jaga middagslokal till mammas och pappas bröllop. De hade namligen bokat badholmen till bröllopet och den idén ... ja den brann ju inne om man så säget! Pust!

Inga kommentarer: