söndag 4 maj 2008

Pappa reser till Stockholm igen och Meja har 1års kalas!

Idag var det så åter dags att vinka hej då till pappa som åter igen reser till Stockholm i jobbet i en vecka! Snyft! Jag var jätte duktig och hjälpte pappa att packa väskan! Vad han inte visste var att jag hela tiden försökte klura ut hur han skulle få plats med mig i väskan. Ville ju följa med!!!!

Nä jag fick inte plats i väskan utan fick snällt stanna hemma hos mammsingen! Någon måste ju ta hand om henne oxå! ;O) Ush ville inte alls att pappa skulle åka idag! När vi vinkade hej då på buss hållsplatsen var det inget leende jag hade på läpparna! Men han var ju tvungen att åka! Jag får se till att hitta på en massa bus med mamma så att veckan går fort!

Vad är då det bästa man kan börja med för att bli glad igen. Jo KALAS! Det var Meja som fyllde 1år och som hade kalas idag! Så här fin var jag på Mejas kalas! En redigt sötnos om jag själv får säga! Fniss!

Skämt åt sido, efter det att vi vinkat av pappa gick vi hem till Meja och hennes familj. Där var även Philip och Isak med sina mammor samt lite fler människor som jag inte redigt kommer ihåg namnen på! Det är inte lätt för en liten en! Hihi Det blev tårta, kakor och saft samt paketutdelning och fiskedam! Det var såååå kul att träffa alla igen. Ibland går det så lång tid innan vi träffas. Det var så skoj att se ... och höra Meja när hon öppnade alla paketen! Favoriten verkade bli en ljudbok som hon fått av Philip för så fort någon annan skulle kika på den talade Meja "högt och tydligt" om att det var hennes bok! Tihi, alltså finns det någon goare tös!Efter ett par timmar var jag helt slut av allt busande så mamma och jag fick åka hem! Hoppas du fick en jätte bra dag Meja och att ditt 1-års kalas blev allt Ni önskat Er. Tack för ett jätte trevligt kalas och för allt gott vi fick att äta samt allt vi fick i fisk dammen. Känner att jag kommer att somna tidigt i kväll vilket mamma säkert tycker är skönt! Hmmmm vi får se vem som tycker det är skönt i morgon bitti när jag vaknar desto tidigare! Hihihi.

Natti Natti.
PS. Sov gott pappa! Vi saknar dig JÄTTE mycket! KRAM KRAM

1 kommentar:

Norpan sa...

Vilken söt liten tjeja..Du blev ju ännu sötare i den fina klänningen!! Vad blir det för fint till bröllopet då??

Kram kram ifrån Alwa