lördag 10 maj 2008

Vad hände mera veckan då pappa var i Stockholm.

V19 fortsatte med att pappa var i Stockholm..... hela långa veckan! Snyft! Vill ha pappa hemma. Saknar dig så! Jag blev ju sjuk på måndagen och på tisdagen och onsdagen var jag fortfarande lite krasslig, men bara lite! Vi skulle ha åkt hem till Leo i Kolberga och busat men stannade hemma för säkerhets skull! Var dock lite piggare så busa ville jag ju! Mamma ringde in stålmormor som förkylningar inte biter på och så fick hon komma och busa med mamma och mig! Vi gick till lekplatsen en liten stund där vi gungade och plockade blommor. Men efter ett tag bar det av hemåt igen då jag nästan somnade i gungan. En tupplur i vagnen, ute i friska luften gjorde susen mot förkylningen.
På torsdagen den 8e maj var jag piggelin igen, vilket var tur det! Axel och hans mamma hade nämligen bjudit hem oss på middag den kvällen. Det var sååå skoj för hit kom även Alwa och hennes mamma samt Theo och hans mamma. Vi busade och åt jättegott. Barnen fick en supergod köttfärsås och spaghetti och till de vuxna blev det grillat, sallad och potatisgratäng. Mummms. Sen blev det även glass och annanaspaj! Muuuummmmms igen! ;O)



Så här fina var mamma och jag när vi gick på middag till Axel och hans mamma.
Lillkillen Axel blev dock dålig senare på kvällen, stackaren, så vi andra åkte hem så att han skulle få vila lite. Men det hade ju ändå varit en toppenkväll! Tack för all god mat och skojigt bus och krya på dig lill killen! KRAM

Inga kommentarer: