fredag 5 september 2008

Efter EN dag på dagis var det dags för pappa att Vabba!

EN dag på dagis! Det var allt jag han med innan förkylningsbasiluskerna hann ifatt mig. I tisdags morse vaknade jag med feber och var mega förkyld. Det var bara att stanna hemma från dagis. Snyft! Eftersom mamma precis börjat nytt jobb så fick det bli pappa som för första gången i sitt liv fick testa på hur det är att "Vabba". Dvs stanna hemma och ta hand om sjuka lilla mig.
Hemma blev jag hela veckan. Först på fredagen gav febern och förkylningen med sig. Hihi, en hel vecka innebar många febertagningar på nalle och mängder med glass för att pigga upp en förkyld liten tös! Pappa och jag passade dock på att överraska mamma med middag när hon kom hem på kvällarna från sitt nya jobb. Ni må tro att mamma blev glad över att slippa laga mat när hon kom hem. Efter en veckas mys med pappa är jag nu pigg igen och ser fram emot en helg då jag får träffa kompisarna från föräldrargruppen eftersom vi ska på kräftfest och sen längtar jag redigt till dagis igen. Ska åka så mycket "kana" jag bara orkar på måndag. Bara jag orkar upp på morgonen. Det har varit skönt att få sova länge med pappa om mornarna. Fniss.

Hej svejs lever pastejs!

Inga kommentarer: