fredag 19 september 2008

Usch vad det är tråkigt att vara sjuk!

Mitten av September och jag är sjuk igen. Usch vad tråkigt. Det här med dagis är inte bara kul. Fy bubblan för alla nya bacillusker som hoppar på mig hela tiden. Tur att man har pappa hemma som busar till det lite när man är sjuk. Fast det är klart, man orkar inte busa så himla mycket när man är sjuk utan det blir mest en hel del mys och många sagostunder.

När mamma kommer hem från jobbet är det sååå mysigt att krypa upp med henne i soffan och få mysa framför tv:n. Då fixar pappa till käket och lite fika efteråt. Det går åt lite fika när man är sjuk. Fast det är aldrig fel med glass då det piggar upp en lite för stunden. Fick jag bestämma skulle jag helst vilja ha dem hemma båda två när jag är sjuk. För då kunde jag köra slut på dem i omgångar. Nu är det pappa som Vabbar så nu kör jag slut på pappa så får mamma ta över sen. Fast det är ganska kul med pappa i alla fall. För han lär mig en massa nya saker som mamma inte tycker alls är kul. Så när mamma kommer hem får hon höra en massa kul uttryck som jag lärt mig under dagen. Hi hi... vet ni när grävlingar dyker upp?

Inga kommentarer: