måndag 1 september 2008

Dags för dagis! Jippiiieee!

Tänk vad tiden går fort ibland! Jag har redan blivit stora tjejen och då är det hög tid att börja på dagis! Jippiiieee! Måndagen efter det att mamma och pappa gift sig, dvs måndagen den 18:e augusti 2008, var det dags för mig att skolas in på dagis. De första två veckorna, vilket är inskolningperioden på dagis, fick jag bara vara där och busa en liten stund varje dag! Tyckte först det var lite skrämmande med alla nya ansikten men märkte rätt snart att alla barnen var jätte snälla och att mina fröknar, Josefin, Peter och Guje, var supergulliga. Ja, då var det ju redigt skoj att gå till dagis. Ville inte alls åka därifrån när det var dags att åka hem om dagarna.

Efter två veckors inskolning kom så elddopet! Med både pappa och mamma på jobb var jag idag, måndagen den 1:a september 2008, på dagis hela dagen! Var jätte snopen när mamma väckte mig tidigt på morgonen och det fortfarande var mörkt ute! Tänkte att nu pratade hon allt i nattmössan! Men trots mina försök till att förklara för mamma att man ska sova när det är mörkt ute, var det bara att snällt kliva upp. Efter lite välling bar det så av till dagis och när mamma skulle lämna mig blev jag allt lite ledsen så jag fick krypa upp i famnen på fröken Josefin som fick hoppa in och trösta mig. Men efter bara ett litet tag så kom jag på bättre tankar och hade jätte roligt hela dagen! Vi busade, åkte kana, grävde i sanden, sjöng, vilade och åt en massa god mat. Tänk att man kan hinna med att göra en så massa skojiga saker på en och samma dag.
När mamma kom och hämtade mig efter att ha slutat för dagen på sitt nya jobb var jag helt slut. Hemma hade dock pappa börjat med maten vilket var bra det då man lätt blir hungrig av allt busande. Efter maten fick jag en överraskning av mina päron. Fick ett lekbord från IKEA till mitt rum för att jag varit så duktig på dagis! Hjälpte pappa att skruva ihop det och sen lekte vi lite med det. Pappa fick vara med på tebjudning! Men det blev inte så länge vi lekte för sen blev jag så trött och somnade ganska bumms efter lite välling!
Vilken toppendag min första dag på dagis har varit! Längtar redan tills i morgon då jag får gå dit igen. Kram Kram!

1 kommentar:

Fam Stockhaus/Sandelin sa...

Hej sötis! Hoppas allt är bra med er? Kul att du verkar trivas på dagis. Tycker också att det är roligt. Ses snart. Kram.
/Leo