lördag 27 september 2008

Äntligen helg!

Fredagsbus och middag hos Alwa och Co.
Oj oj oj vad det är kul att busa hos Alwa. Hon kan ju verkligen BUSA tjejen. Och då är det bara att hänga på lära sig så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt. Så nu kan jag minsann hoppa i soffan jag oxå. Å det tycker inte mina päron om alls, tihi. Nu har jag även kommit på att det är lättare att väcka de små päronen på morgonen genom att krypa upp i sängen och hoppa, snurra, göra kullerbyttor i deras säng och sjunga i massor så att de inte kan sova vidare. Det gör susen i fall ni vill ha tips ifrån en som har arbetat in metoden, med betyg MVG.
Och resultatet av att vara hos kompisar och busar blir att man till slut blir jääääätttte trött. Stupar i säng, ganska ovaggad, när man kommer hem, eller som här, i soffan hemma hos Alwa då jag hann att bli trött innan vi skulle åka hem. Sedan vaknar man upp nästa morgon med nyladdade batterier väcker päronen igen på mitt alldeles speciella sätt, hi hi, det är sååååå kul.
På lördagen hade familjen videokväll med ostbågar, det är riktigt gott det. Men det är klart, man måste ju dela med sig ibland. För det är svårt att stå emot pappas hundvalpsögon och det blir lätt blött oxå förståss.... när pappa dreglar efter godis, tihi.
Till godis och filmkväll måste man ju självklart ha dricka oxå och då är det bäst att inventera själv vad som finns. Hmmmm, inget för en liten verkar det som! Kanske skulle testa lite energidricka så man orkar vara uppe riktigt länge. Kanske mamma och pappa skulle se över sitt förråd av dricka... en annan måste ju oxå få plats med sitt lilla förråd av saft.
Pappa vad sa du att du ville ha att dricka! Hmmm kom just på att det här var ju ett toppenställe att gömma sig på vid framtida kurragömmalekar! Ska bara se till att köpa hem lite saft som sagt och sedan klura ut hur jag får ner chokladen från hyllorna längre upp i skafferiet!

Inga kommentarer: