lördag 14 februari 2009

Melodifestivalskväll med Mamma, Pappa och Brorsan!

Ojdå. Man kan visst baka på flera sätt. För idag när vi skulle förbereda lite inför kvällen så passade pappa och jag att överraska brorsan och mamma med lite "hembakad" paj till eftermiddagsfikat. Helt oootroligt, men hela pajen fanns i en påse. Det gjorde inget för den var supergod och smakade hembakad och smidigt var det oxå.

Baka baka kaka.. mmmmmm det ska smaka.

Så blev det kväller och fram åkte kalaset. Vi brukar säga så när det är ett riktigt myspys på G. Tycker så om när vi alla kan vara tillsammans och mysa och äta gott. Ikväll lyssnade vi på melodifestivalens låtar och tyckte olika allahopa. Men det fanns alltid något som föll oss alla in i smaken... och då var det bara att hoppa upp och dansa en sväng.

Emellanåt passade brorsan på att lära mig nya saker. Och jag var så förstående och lyssnade väldigt noga på honom för han har ju levat längre än mig och kan en massa saker. Här lär man mig hur man visar när något är bra eller helt okej eller fettbra som brorsan säger. Sen satt brorsan och jag och visade tummen upp och tummen ner för respektive låt i melodifestivalen. Det var inte alltid vi var överrens. Tummen upp på denna låt tyckte brorsan men jag var först tveksam .... men efter ett tag svängde det om låten och då blev det tummen upp. Jag lärde mig fort hur tummen skulle peka när en låt var bra fast det är nog bara för att han lär ut så bra.


Ibland måsta jag bara visa brorsan hur mycket jag tycker om honom. Och hur gör man det bättre än att hoppa på hans mage och busa så vi båda skrattar tills vi båda kiknar. Hihi.

Efter att ha busat rejält med brorsan är det skönt att krypa ner i soffan bredvid mamma och slappa lite. Sprang upp och dansade lite mellanåt men fick allt ligga kvar hos mamma och se till så det inte var något på tv:n som hon inte fick titta på. På en av låtarna hade trummisen ingen tröja på sig utan, som pappa sa, satt och flexade med musklerna! Då var det bäst att hålla för både mina och mammas ögon. Man ska ju faktiskt lyssna på melodierna!!! ;O)


Det är superkul när brorsan är här, för det blir liksom lite mer speciellt då, då han inte kommer så ofta. Hörde förresten att han skaffat sig flickvän. Hoppas jag har en liten plats i hans hjärta ändå. Det tror jag att jag har för han busar jätte mycket med mig när han är här. Och lär mig jättecoola saker som man gör i huvudstaden.
Kram på dig brorsan.

Inga kommentarer: