lördag 7 februari 2009

Melodifestivalsmys med mamma och pappa!

På kvällen var det melodifestivaldags hemma och det betyder myspys och massa god mat och MASSA godis. Den här kvällen hade jag mina päron helt för mig själv. Båda två var hemma och myste med mig. Kan det bli mycket bättre? Näe, tror inte det. Det var alla tiders att byta om och kunna sitta hos mamma ibland och pappa ibland. Men jag undrar om det där med melodi är riktigt ibland... för ibland tyckte jag det lät som om någon hade väldans ont någonstans, tihi. Men ibland så svängde det riktigt bra, då hoppade jag ner på golvet och släppte loss. Det är jättekul att dansa och svänga på kroppen. Visst ser det mysigt ut, älskar när mamma och jag gosar i soffan.
När det blev långsamma låtar var jag inte sen på att bjuda upp pappa på en sväng om. Det är alltid lika mysigt att dansa med pappa. Fast det är klart när pappa gör något då är det nästan alltid bus med i bilden. Vi dansade runt runt och jag skrattade så jag fick hicka när vi dansade. Tihi, kul hade vi iallafall hela kvällen och kvällen blev lång som det brukar när man myser på lördagskvällarna.
Ser redan fram emot nästa helg då man får mysa till det lite igen. Det finns ju inget bättre än när man får vara uppe sent och sova ut dagen därpå. Mer helgdagar förespråkar jag, hihi.

Inga kommentarer: