fredag 20 februari 2009

Pappa och min lediga dag!

Pappa är skiftledig idag och då är det jag som är CHEF för dagen och pappa får foga sig efter vad jag säger. Och jag säger bibblan och byta böcker, för där kan man busa, pussla och gunga på elefanten. Pappa kollar in böckerna och läser någon tidning medans jag ränner runt bland grejorna. Roligast idag var nog dockhuset. Fast ibland var jag tvungen att kolla så att pappa skötte sitt uppdrag med böckerna. Menar bara så att vi inte kommer hem med Asterix eller nåt liknande. Det ska vara böcker jag vill höra när jag ska sova och det blir nog svårt att somna om pappa sitter bredvid och skrattar, tihi.
Idag hittade jag ännu en sak att testa. Det var en liten kur man kunde gå in och leka i. Vet inte riktigt vad den var till men jag använde till att åka hiss i. Det fanns en stol att sitta på mellan våningarna. Och en MASSA knappar att trycka på när man skulle åka.
Ojdå, ännu en pappadag som tagit slut. Hoppas han är ledig snart igen. För när våren kommer kan vi hitta på massa saker utomhus. Hoppas det finns några kompisar som vill hänga på någon gång. Jag ska lära mig pappas schema så att jag kan smsa när det blir dags för biblan eller någon rolig aktivitet nästa gång.


Kramis på er alla därute.

Inga kommentarer: