torsdag 25 oktober 2007

Frisk igen och full av bus!

Hej igen på Er! Nu är jag piggelin igen och full av bus! Har lite hosta kvar men förkylningen och öroninflammationen har gått över. Ni må tro att jag har busat runt i 190 här hemma! Har ju inte kunnat träffa alla mina vänner så man har helt enkelt fått busa dygnet runt med mamma och pappa! Hihi.

När mamma och pappa inte orkat att busa så har jag varit på upptäcktsfärd och hittat på en massa skoj ändå! Har tex kommit på att pappa gömmer en massa rolig post i soffbordet som är sååå kul att riva sönder, helst innan pappa hinner läsa den. Fniss



När mamma och pappa inte såg passade jag på att utforska köket lite närmre och se vad jag hittade där! Ett helt skåp fullt med spännande saker jag inte sett förrut och som man kunde slita fram.


Hmmmm, efter att ha blivit tagen på bar gärning i skafferiet så ställde mamma och pappa för ingången till vardagsrummet så jag inte skulle kunna smita. Hihi men det var inte så klokt av dom att stänga in mig med tidningskorgen för ut åkte alla tidningar och post igen! Haha
Men vänta nu!!! Det här är faktiskt rätt intressant läsmaterial! Kolla in rubrikerna! "Spädbarns aktuellt", "Så utvecklas ditt barn". Okej, vad är det jag ska lära mig denna månad!?! ;O)



Efter att ha uppdaterat mig inom ämnet barnets utveckling kände jag mig redo för lite vuxenlitteratur! Men då blev mamma inte vidare glad! - Nä mamma, jag ska inte röra! Jag tittar bara, jag lovar!


Har förresten hunnit bli 10 månader gammal den 15:e oktober. Väger 7775g och är 71 cm lång nu! Jag växer så det knakar! :O) I present fick jag bla kläder, pussel och en lära gå vagn som är jätterolig att köra runt med. Hihi ännu flera leksaker att stöka till med! Efter en dag fylld med bus ser vardagsrummet där hemma ut så här.


Minuterna efter denna bild så städades leksakerna undan och det var bara att börja riva ut dom en efter en igen. Hihihi




Inga kommentarer: