torsdag 11 oktober 2007

Vid fågeldammen med mamma och pappa!

Förra veckan var jag, mamma och pappa vid fågeldammen för att mata fåglarna. Här får jag en bit av pappas fralla för att mata fåglarna med. Pappa gjorde allt möjligt för att locka till oss fåglarna som simmade runt i vattnet men dom simmade iväg istället för att komma fram till oss!
- Hmmm, undrar ifall pappa märker något om jag smakar lite på frallan!
- Jag tar bara en liten bit så där i smyg så är det nog ingen som ser något.
- Attans också vad god den va! Hmmm ska fåglarna få den eller ska jag mumsa i mig den?
-Äh, några fåglar syns ju inte till, dom har pappa skrämt iväg så jag mumsar på jag! Jag är ju faktiskt rätt hungrig och då är det gott med litte fralla i magen.
- Vadå le åt kameran!?! Ser ni inte att jag har fullt upp med att mumsa på min fralla. Pappa håll utsikt istället så att inte fåglarna kommer tillbaka för nu är frallan MIN!
Ja några fåglar såg vi inte till igen den dagen men vi fick oss en härlig höstpromenad och lite mumsigt i maggen så det var lyckat i alla fall. Kram kram.
....PS....
Förresten, jag har ju faktiskt glömt att skvallra om att jag nu för tiden sover i mitt eget rum. Flytt av sängen från mammas och pappas sovrum gick förra veckan så nu sover jag alldeles ensam i mitt alldeles egna lilla nallerum. Stora tjejen! Eller hur?!?

Fast det är klart när det blir alldeles för ensamt så får jag givetvis komma upp till mammas och pappas säng! Det finns ju inget mysigare än att få gosa ner sig i deras säng. Hihi


1 kommentar:

Norpan sa...

Hej kompis!
Hoppas du mår bättre, jag saknar dig ju!! Det är jätte tråkigt att vara sjuk, jag vill inte bara leka med mamma och pappa!! I dag har pappa pratat med doktorn och han sa att vi nog kan ta oss en tur i mgn!! Så vi ses när vi är pigga och krya!! Kram till er..
Ps Har mamma några kanelbullar kvar i frysen??