måndag 8 oktober 2007

Bus, bus och mera bus ! ! !

Dagarna efter min 9 månaders dag så skulle mamma och jag följa med Leo och hans mamma till "kyrkis" men då det var inställt var vi istället hemma hos Leo och busade. Leo hade mängder med roliga leksaker på sitt rum. Även pappa kom dit efter ett tag och fikade med mig och mamma samt Leo och hans päron.

Leo och jag passade på att svänga på våra små lurviga tillsammans! Givetvis under uppsikt av våra pappor förstås! Kan killen dansa eller kan han dansa.... och för min egen del så kan nog Shakira slänga sig i väggen! Hihi.


Den 20:e september var mamma och jag ute och gick en långpromenad i Påskallavik tillsammans med Isak och Meja samt deras mammor. Efter promenaden bjöds det på fika hemma hos Isak. Medan de vuxna fikade passade Isak och jag på att leka med hans leksaker och Meja spanade in vad vi gjorde uppifrån mammas famn. Snart kan även Meja vara med och busa på golvet vilket ska bli kul! Jag ska lära henne alla bus jag kan! Hihi.


Dagen efter åkte familjen till Kalmar och givetvis kikade vi även in en sväng på IKEA.

När vi skulle äta tyckte pappa han var jättesmart och gav mig en liten skål med gurka och morötter i som jag skulle kunna knapra lite på.... säkert för att de skulle få det lite lungt och kunna äta sin egen mat. Hahaha. Tji fick pappsingen! Alla vet vi ju vad man gör med en skål som det ligger saker uti!!! Ja, man vänder den upp och ner så att allt hälls ut och då det var första gången jag fick en glasskål i min hand så skulle här bitas och slängas i golvet! Man måste ju helt enkelt undersöka skålen och se vad den går för! Fniss.

När pappa väl insåg mina avsikter försökte han ta tillbaka skålen men jag slog till lite lätt på fingrarna och sa "baaaa"! Inte ska han sno den ifrån mig! Nä, baba pappa!!!

Efter allt bus och shoppande i Kalmar och på IKEA var det skönt att få sätta sig i bilen och slurpa lite välling. Somnade gutt sedan och var pigg som attans när vi kom hem! Tur var väl det för då orkade jag busa med min nya boll som jag fått av mamma och pappa.

Det blev många timmar av bus med den bollen må ni tro!

Inga kommentarer: