torsdag 15 november 2007

Mamma & Pappa ska gifta sig!

Den 13:e november 2007 var mamma och pappa ute och åt
på restaurang med ett par vänner från föräldrargruppen.
Jag stannade hemma och busade med mormor som satt barnvakt åt mig så att mamma och pappa fick komma iväg en sväng.

Mormor och jag busade så mycket att vi glömde bort tiden.
Vips så var klockan alldeles för mycket och mamma och pappa kom hem igen. Men det gjorde absolut inget för då fick jag och mormor reda på något jätteroligt som hänt!

Pappa hade friat till mamma!
:O)

När de hade varit iväg på restaurangen hade pappa efter maten gått ner på knä och, inför alla vännerna, frågat mamma om hon skulle kunna tänka sig att gifta sig med honom.


Givetvis svarade mamma JAAAAAA !!!!!

Så nu ska mamma och pappa, nästa sommar, bli Herr och Fru Blomqvist! Tjiihii vad skoj! Blev så glad när de kom hem och berättade den glada nyheten att jag bara vägrade somna på ett bra tag! Hihi. Inte skulle de få vara i fred och gulla inte. Här var det ju glada nyheter så här skulle det busas! Fniss. Sen var ju ringen som mamma hade fått av pappa så jättefin. Den glittrade så mycket att jag inte kunde sluta pilla på den! Jag försökte ta av den från mammas finger men det fick jag inte för henne.

Visst är de för söta tillsammans mina underbara små päron!

Avslutar detta inlägg med att här passa på att vråla ett stort GRATTIS till Er mamma och pappa. Vad kul det ska bli att få gå på bröllop nästa sommar!

STORA kramar från er dotter Denise.

PS... Tihi har i efterhand fått reda på att mammas blick visst var en syn för gudarna! Kan bara tänka mig vilka tankar som flög genom hennes huvud när pappa plötsligt gick ner på knä! Det måste ha varit en blandning av förskräckelse och förtjusning i hennes blick. "Vad fan gör karln....äntligen ska jag bli fru Blomqvist!!!"


;O)

P&K /Denise


1 kommentar:

Norpan sa...

Grattis grattis igen och tack för att vi fick vara med den här kvällen...Tänk att få vara vittne till ett frieri! Det trodde vi aldrig att vi skulle få vara med om..NU längtar vi till er stora dag!! Grattis kramar ifrån Norpan med familj!!