söndag 11 november 2007

En händelserik helg!

Sista helgen i oktober blev en väldigt spännande och rolig helg! Den började med att mamma, pappa och jag gick och fikade på "Chill Out" med Alvar och hans pappa. Våra pappor hade fullt upp med att hålla koll på Alvar och mig medan mamma smög runt och tog kort. Att fika går ju ganska snabbt och sen vill man ju inte sitta still i stolen precis utan busa omkring på golvet istället. Alvar och jag fick tag på pappas plånbok och sen var det roliga igång!


-Kolla Denise! Jag fick tag i din pappas plånbok!
-Jättebra Alvar! Kom så sticker vi!


-Är du säker på att det är detta kort som det finns pengar på Denise?
-Inte vet jag, men vi tar med hela plånboken så får vi se!


Vi kom inte så långt med vare sig plånbok eller visa-kortet! Pappa tog tillbaka dom! Men kul var det att busa med pappa som nog blev lite nervös när Alvar och jag började leta igenom hans plånbok. Mamma skrattade mest!


På Lördagen kom Emil och hans päron på besök till Oskarshamn. Givetvis svängde de förbi hemma hos oss på en fika och lite bus! Emil har ju hunnit bli redigt stor nu... nästan lika gammal som mig, fast inte redigt! Vi busade loss rejält bland våra leksaker tillsammans med våra pappor. Det är så kul när dom kommer på besök! Hoppas det inte dröjer länge innan dom kommer hit igen!



Denna helg var ju även brorsan hemma igen! Pappa och jag utmanade brorsan på tv:spel! Gissa vem som vann! Brorsan så klart för han är ju sååååå megaduktig på allt vad det gäller tv:spel. Jag skyller visserligen på pappa! Det var nog hans fel att vi inte vann spelet! Fniss

-Pappa, om du sköter dom knapparna så styr jag spakarna här!

Nämen hallå där brorsan, det där var fusk! Så får du inte göra... och hallå där pappa, vakna nu! Öppna ögonen så du ser vad du gör!

-Jag, dålig förlorare?!? Nä det måste vara något fel på joysticken. Sitter sladden i ordentligt?


Hahaha det här med Tv:spel är nog inget för mig! Men kul var det att se brorsan spela bort pappsingen!

Kram kram i massor!

Inga kommentarer: