fredag 30 november 2007

Händelsefullt avslut på november!

Här händer det grejer må ni tro! I söndags var jag, mamma, pappa, Axel och hans mamma och pappa ute och gick tipspromenad vid SOK Viljans stuga, som för övrigt ligger vid Hycklinge Hage! Fniss. Jätte trevligt fast det var tur att man satt i vagnen för det var lite lerigt på marken här och där! Efter så mycket frisk luft var det mysigt att ta en fika vid den öppna brasan i SOK Viljans stuga efteråt. Givetvis fanns det även tid för att busa lite med Axel i soffan där mamma och Lotta försökte fika. Vi hade givetvis alla rätt men Axels mamma, Lotte fick även 3e-pris för att hon gissat nära på en utslagsfråga. Inte illa för första vandringen!

Dagen därpå så var det dags för Julbord på mammas och pappas jobb. Var så trött innan vi skulle åka att jag somnade i pappas famn. Hmmm, pappa ser inte heller så pigg ut. Kan det vara så att mamma tar lite väl lång tid på sig framför spegeln må tro!?! Fniss

Efter julbordet var jag desto piggare och visade glatt att "så här mycket köttbullar åt jag"!

Vad har vi gjort mera denna vecka? Jo idag följde jag, mamma och pappa med mormor till Karlssons i Hultsfred för att julhandla lite! Ville inte sitta i min vagn utan fick klättra runt i en vanlig kundvagn istället. Och så övertalade jag pappa att få sitta på hans axlar! Oj hjälp vad högt upp man kom! Problemet var bara att mamma och pappa inte gick dit jag pekade! Snopet värre! ;O)

Som sagt hände det en massa kul men givetvis så får man inte vara piggelin allt för länge! Åkte denna vecka även på en släng av maginfluensan och fick dricka vätskeersättning då jag inte ville äta eller dricka något! Hoppas det snart vänder! Nu har jag allt varit sjuk så det räcker för ett bra tag framöver!

Inga kommentarer: