söndag 16 december 2007

Grattis på 1-års dagen Denise!

"Inlägg från mamma & pappa"
Så har det redan gått ett år sedan vi kom hem från BB med dig Denise, vår dyrbara lilla skatt! Tänk vad tiden går fort när man har roligt! Sedan du föddes har livet aldrig saknat spänning. Hemma är det stim och ståj när du är vaken, och med lite stöd knatar du omkring men trillar än så länge ganska ofta omkull och slår i lilla baken. I dina ögon lyser bus och man kan nästan jämt höra ditt söta lilla skratt. Allt är ju nu så spännande och du testar hela tiden var dina gränser går. Då något går galet och du blir ledsen kommer du krypandes och vi från kinden din får torka bort en liten tår. När ditt temprament tar överhand och mamma och pappa lite arga miner får se går det ganska fort över och vi åter igen får se hur du med hela ansiktet kan le. Tiden går så fort från liten tjej till stor. För varje sekund av ditt liv som går älskar vi dig mera än vad du tror. Vi är otroligt lyckligt lottade som får se hur du växer för varje dag som går och efter att så länge kämpat och längtat efter dig är vi de lyckligaste på denna jord som får lära känna och älska dig.
Grattis på födelsedagen Denise vår underbara lilla skatt!
/Stora kramar från Mamma, Pappa och Storebror.
"Denis tar över ordet"
Kan ni tänka Er, när jag vaknade idag stod det en massa paket på golvet bredvid sängen! Javisst ja! Jag fyller ju 1-år idag! Stora tjejen eller hur?!? Så spännande att få öppna en massa paket innan man ens hunnit hoppa ur pyjamasen! Fniss.

Efter paketöppningen och lite frukost i maggen var det dags för att se om jag kunde klura ut konsten med att blåsa upp födelsedags- balongerna. Medans mamma donade och förberedde med mat och tårta så försökte pappa och jag få liv och luft i alla balonger. Jag blåste och blåste men inget hände så pappa fick ansvara för att balongerna blev uppblåsta. Jag ansvarade för att hälla ut alla balongerna ur påsen och att mjuka upp dom lite genom att tugga lite på dom innan pappa fick tag i dom. Hihi. Sen fixade pappa min födelsedags frisyr! Cool va!?!
Vi hade öppet hus så det kom folk lite titt som tätt och kikade förbi och smaskade på lite tårta! Det tyckte jag var jätteroligt för då hade jag folk som busade med mig hela dagen. På förmiddagen så kom farbror Fredde och hans fru Malin samt deras två busfrön Jennifer och Victor och på eftermiddagen kom Farmor och Kari och så även Mormor förstås! Jag fick en massa paket och från de som inte kunde komma denna dag fick jag även massa grattiskort via post och mobil!

Vad är en födelsedag utan födelsedagstårta??? Och vad är en födelsedagstårta utan lite kladd??? HIHI. Givetvis fick jag smaka av min egen födelsedagstårta och döm om allas förvåning när jag plockar upp min sked och för första gången börjar äta med den! Snacka om bordskick! NOT! Det var visserligen första gången jag använde skeden som man skulle när man åt. Tidigare hade jag bara bankat lite med den på bordet och sedan slängt iväg den. Men här skulle kladdas! Så efter ett par ordentliga tuggor så åkte skeden i golvet och kladdandet tog fart till päronens stora förtjusning! Gissa om man lär få se den videoinspelningen varje gång man har med sig en pojkvän hem i framtiden! Hihi.
Andra överraskningar denna dag var att jag började gå med stöd av endast en hand! Tidigare hade jag alltid velat hålla mamma eller pappa i båda händerna som stöd när man skulle knata omkring men idag så fick jag väl så bråttom fram till paketen så i all hast så släppte jag ena handen och knatade på ändå! Se där! Man gör ju framsteg! ;O) När kvällen kom så slocknade jag ganska fort. Man blir rätt så trötter efter en dag fylld med bus! Tack för en underbar födelsedag! Och tack alla ni som grattullerade mig på min stora dag! STORA KRAMAR från 1-åringen Denise!

1 kommentar:

Norpan sa...

GOTT NYTT ÅR KOMPIS!! HOPPAS NI FÅR EN TREVLIG DAG OCH EN BRA AFTON!!!
Vi ses 2008!! Kramar ifrån ALWA med mor och far