måndag 17 december 2007

Stora tjejen innebär ju stora äventyr!

Eftersom vi inte hann vara så mycket utomhus på min ettårsdag passade jag, mamma och pappa på dagen efter min födelsedag att åka in till den stora lekplatsen i stadsparken. Och då jag nu är stora tjejen var jag ju bara tvungen att testa på att åka den stora rutschkanan. Fast lite läbbig var den dock så mamma fick allt åka med så att jag kunde sitta i knät på henne. Fast på bilden här nedan åker jag den lilla rutschkanan .... dock även här med lite hjälp av mamma. Hihi. Det var jätteskönt att få busa lite utomhus. Få massa frisk luft och bli så där härligt rödmosig om kinder och näsa. På eftermiddagen så skulle jag ha haft barnkalas för mammas tjejkompisars barn..... hmmm det här blev invecklat...... ja alltså ett par av mina kommpisar vars mammor alla är mammas kompisar....! Nåväl, pga div sjukdomar och annat blev kalaset inte av så jag fick nöja mig med att busa med mamma istället. Testar här mina nya öronkåpor som mamma och pappa köpt inför kommande nyårsafton. Eller är det för att jag inte ska höra dom när de pratar hemlisar må tro?
På kvällen kom i alla fall min kompis Meja och hennes päron på middag. Eftersom det endast var Meja och hennes mamma som kunde komma på mitt kalas beslutade vi att ta det på kvällen så även våra pappor kunde vara med. Jag fick paket av Meja som här så glatt hjälper till att öppna mitt paket. Det var bra det för jag var alldeles yrvaken som det kanske syns på bilden. Fick en jättefin bok som jag nu tvingar mamma och pappa att läsa i titt som tätt. Hihi.
Somnade sent den kvällen då vi hade gäster. Meja somnade innan mig men jag envisades att vara uppe. Men till sist somnade även jag.


Inga kommentarer: