fredag 14 december 2007

Luciafika hemma hos Alwa!

Så var det den 12:e december, dagen innan min 1:a lucia! Då Alwa skulle få sin 1-års spruta på självaste lucia så bjöds det till fika hemma hos dom idag istället! Givetvis åkte jag, mamma och pappa dit för att fika och busa med våra vänner från föräldrargruppen. Jag var utklädd till pepparkaksgubbe medan Alwa och Axel var utklädda till tomtar! Pappa hade fullt upp med att både ha mig och Alwa i knät, men när vare sig pappa eller mamma var i närheten passade jag allt på att utforska en snusdosa som låg framme medans Axel och Alvar höll vakt. Till bords bjöds det på massa gottigheter som Alwas mamma gjort i ordning och jag prövade tomtegröt för första gången. Efter fikat blev det ännu mera bus. Alwa och jag dök ner i leksakslådan och sen fick även Lotta klä ut sig till tomte och busa med Axel och Alwa. Det var en jätterolig eftermiddag och jag slocknade tidigt den kvällen.

Självaste lucia blev desto lugnare! Jag, mamma och pappa var inne en sväng på stan och julhandlade samt passade på att lyxa till det med en lunch på stan. Sen myste vi hemma resten av kvällen tillsammans med lite jul/lucia musik och en massa lussebullar och pepparkakor som mamma bakat!

Inga kommentarer: