onsdag 5 december 2007

December började med julfest, pusskalas med en fyrkantig groda och en massa bus på IKEA.

Den 1:a december följde vi med mormor på Scanias Julfest. Det bjöds på skridskoshow i ishallen med en massa blinkande lampor, musik och tjejer som åkte runt, runt på isen. Att dom inte blev yra i bollen av allt snurrande! Hihi. Det var kallt men väldigt spännande. I pausen mummsade pappa, mamma och jag på lite varmkorv! Eller snarare... mamma fick äta korven och jag la beslag på korvbrödet!

Dagen där på var mina kompisar My och Jakob på besök! Det blev en hel del bus, precis som vanligt när de är nere från Stockholm och hälsar på. Fastän att det är ett par dagar tills jag fyller 1år så fick jag tjuvstarta paketöppningen lite då My och Jakob hade med sig paket! Jag fick världens coolaste och fyrkantigaste groda. Det är en sittkudde och syns längst ner till höger på bilden! Sittkudde!?!?! Saken är ju större än mig!!!! Hihi Hur jag än försökte kunde jag inte komma upp på den men när mamma hjälpte mig upp så blev jag såååå mallig. Efter att vi hade fikat och busat hemma hos oss begav vi oss alla in till stan för att se när farbror Fredde öppnade stadens jätte stora julkalender på torget!

I början av december var vi även i Kalmar och julhandlade lite! Givetvis drog vi med oss mormor och givetvis kikade vi in till IKEA på vägen hem! Det är ju så kul att busa med päronen när man går runt på IKEA! Speciellt när vi alla var så där lagom goa och trötta och mest gick runt och fnissade hela tiden! Att leka "Tittut" bakom en gardin är ju superkul, även om gardinen nu råkar vara genomskinlig! Hihi. Pappa och jag dök ner i ett julaktigt kuddhav och mamma lät mig busa med världens gulligaste gosedjur i form av en megastor delfin! Tänk att få bada med en riktig delfin! Det skulle pappa nog gilla, men jag håller mig till gosedjuren jag! :O)
Visst kan man se hur roligt vi hade! Vi har nog aldrig skrattat så mycket på en och samma dag! Mormor hade svårt att hålla kameran still av allt skrattande. Men det blev ett par härliga bilder i alla fall.

.

Inga kommentarer: