torsdag 5 juni 2008

Rolig start på Juni med sol, bad och Axel!

Juli fick en solig och rolig start med ingen mindre än Axel och hans mamma samt min mamma förstås! Solen värmde ganska rejält idag så vi passade på att åka ner en sväng till stranden för att svalka ner oss lite. Tyckte till en början att det var väldigt kallt i vattnet och då det var årets första "dopp" tog jag det väldigt lugnt och fint! Sen hade ju mamma inte en tanke på att vi faktiskt skulle bada idag! ;O) Trodde mamma ja! Det tog inte lång tid innan jag var så blöt att en ny klänning fick åka på! Sen blev det lite fika och bus i vattnet igen. Tycker det är så roligt när mamma busar med mig i vattnet så det stänker rejält! Både mamma och jag blev precis genom blöta till slut! Efter en massa bus i vattnet så är det skönt att få komma upp i solen och mammas famn för att värma sig lite! Dagen därpå åkte vi åter igen till stranden och då var jag allt tuffare. Men tuffast var nog Leo som idag även han var sugen på att svalka ner sig lite i havet. Han sprang snabbt ner till vattenbrynet .....och så vidare ut i vattnet så hans päron hade fullt upp med att hinna få tag i honom! Hihi han var minsann ingen badkruka han. Axel är inte heller någon badkruka. Här har vi båda slagit oss ner i sanden och ska gräva ner våra fötter! Super kul! Fick inte med Leo på någon bild idag! Hmmm han var snabb som vinden.....ner i vattnet dvs! Hihi vi får be Leos mamma och pappa maila över en bild som vi kan lägga upp här. Eller vänta nu!.... Snillen spekulerar! .... vänta ett tag, snart tillbaka!.............




Tihi, vilken idé jag fick nu! Vi lånar en bild från Leo´s blogg! Det är ju klart att badkungen nr 1 måste finnas med på bild! Hoppas det är okej Leo! säg till annars så får jag ta bort bilden!
Vilken tur att Leos mamma och pappa är så duktiga med att blogga från mobilen så Leo fans med på bild! Tihi Kram

Inga kommentarer: