lördag 14 juni 2008

Avslutning på Nyfikarna!

Idag var det avslutning på Nyfikarna. Det bjöds på jordgubbstårta en liten regnskur och en hel del bus. :O) Det var massor av barn där. Mamma och jag mötte upp Axel och hans mamma samt Leo och hans pappa. Även Meja och hennes mamma var med en sväng.
Precis när tårtan skulle ätas så började det regna lite smått. Men vad gör lite regn när det är tårtadax!?! Axel och jag hoppade in i våra vagnar och sen var det ju bara att fortsätta mummsa i sig mängder med tårta. Mummmmms! Leo tuffingen sprang runt och busade och det dröjde inte länge förrän även Axel och jag hoppade ner från vagnarna igen! När solen åter tittade fram passade mamma på att ta sig en bit tårta och lite kaffe tillsammans med Axels mamma och Leos pappa. Tyckte nog allt det var bäst att hjälpa mamma med tårtan. Det ska ju faktiskt vara rättvist. Mamma matade ju mig förut så nu tyckte jag att det var min tur. Hihi
Efter tårta och sångstund gav vi fröknarna lite paket och när vi skulle gå hem så fick alla barnen varsin balong! Fick en jättefin röd balong som mamma knöt fast på vagnen.
Kommer att sakna att få gå till Nyfikarna! Det har ju varit så jätte roligt att få gå dit och busa med alla kompisarna. Men till hösten så börjar dagis för min del så då blir det till att busa där istället. De kompisar som jag fått genom Nyfikarna finns ju kvar. Vi får se till att träffas när vi är lediga och busa igen! Kram Kram på Er alla!Pappa kunde inte vara med idag eftersom han är iväg denna vecka och jobbar på Hultsfredsfestivalen. Vi saknar dig mega mycket pappa! PS, tack för den fina gungan jag fick av dig som muta innan du åkte! Fniss Kram Kram

Inga kommentarer: