måndag 30 juni 2008

Oj vad det har hänt mycket denna vecka!

Denna vecka har jag och brorsan lekt ganska mycket med Lego! Sååå kul det är. Blev megasnopen när jag såg hans låda under sängen som var fylld med massa Lego. Mamma fick vara med och övervaka då det var rätt så små bitar om man jämför med mitt duplolego. Hon sa att det var för att hon skulle kolla så jag inte stoppade någon bit i munnen men jag tror hon bara ville ha ett svepskäl till att få vara med och leka. Hihi

I fredags kom Leo och hans mamma och pappa på besök. Det var jätte kul. Vi busade med leksakerna och fikade men sen kom sopbilen och då kröp Leo och jag upp i mammas trygga famn. Den är spännande att kika på men helst på avstånd!

På lördagskvällen kom Cecilia, Alvars mamma, förbi en sväng. När mamma och hon stod ute och pratade så passade jag på att smita ut till sandlådan fast klockan var på tok för sent för utomhusbus! Hihi, vad busigt. När vi skulle gå in såg vi att det rörde sig i buskarna. Vad kunde det vara! Vi fick syn på en liten igelkott som prasslade bland löven. Jag ville fram och klappa men det tyckte inte mamma var någon bra idé. Jag fick i alla fall smyga fram och mata den lite men igelkotten ville inte ha mina grässtrån. Han var nog redan mätt sa pappa som smög fram för att ta en bild.

När vi kommit in var det dags för familjemys framför tv:n! Pappa och jag tog fram lite kex och kalasade på medans vi tittade på tv:n.

Efter ett tag kom pappa och mamma på att de skulle baka en cheescake till dagen därpå då vi skulle fira att brorsan fyllt år. Baka så där mitt i natta! Ja det ska vara mina päron till att få sådana ideér! Hihi. Eftersom jag inte gått och lagt mig ännu fick jag hjälpa till. Jag var chef över att krossa digestivekexen! Hihi, superkul att banka loss med morteln.

Efter bakandet på lördagskvällen somnade jag så till sist. Det var nog tur det för på söndagen hade vi gäster precis hela dagen. Först kom Alvar och hans pappa på besök, vilket var jättekul då det var evigheter sedan jag busade med Alvar. Ni bara måste komma hit oftare! ;O)

Sen på eftermiddagen kom farmor och Kari förbi på fika för att fira storebrorsan. Mummms vad gott det är med cheescake!
Vipps så var sommarmånaden juni förbi! Tänk vad tiden springer iväg när man har kul!

Kram Kram

Inga kommentarer: