söndag 8 juni 2008

Till Stockholm på äventyr!

Torsdagen den 5e Juni reste mamma, pappa och jag till Stockholm för att gå på storebrorsans skolavslutning! Han har blivit ett riktig snille i skolan, fick stipendie och allt nu när han gick ut nian! När jag blir stor vill jag oxå bli så smart!Det är en lång bit att åka när man ska åka ända till Stockholm så man måste stanna lite då och då för att sträcka på benen lite! Vad passar väl bättre än att stanna till på en rastplats som har en lekplats intill sig! Jipppiiie! Speciellt roligt är det när man oxå lyckas lurar upp päronen i klätterställningarna! Hihi gissa om det knakade lite! Haha Väl framme firade vi brorsan genom att åka till Heron city för ett par timmar av kul vid spelautomaterna och för att käka lite gott! Brorsan försökte lära mig hur man spelar! Det gäller att hålla tungan rätt i mun när man ska flyga! Tur att brorsan hjälpte till! Sen fick pappa spela mot brorsan ...... haha pappsingen fick storstryk ...... eller jag menar givetvis att pappsingen var jätte duktig ....... men brorsan var helt enkelt bäst! ;O) Efter att ha lämnat av brorsan hemma hos sig igen och fått sett hans coola rum reste mamma, pappa och jag vidare till familjen Wallin. Åh vad roligt det var att få träffa mina vänner Jakob och My igen samt deras päron, pappa Jan och mamma Yvonne som förresten är mammas allra käraste barndomsvän. Det blev en helg fylld med roliga saker som tex picknick nere vid stranden. Efter fikat blev det "Bootcamp" vid klätterställningen.
-Titta pappa vad många armlyft jag orkar! Rocky släng dig i väggen! Det blev även en hel del bad och bus i sandlådan hemma hos Jakob och My den helgen. Vi åkte även in och shoppade i city en av dagarna vilket var jättespännande! Åkte pendel för första gången och fick se en hel del väldigt konstiga men dock hysteriskt roliga människor! Synd att mamma inte hann att få fram kameran när jag rockade loss på Drottninggatan tillsamans med ett par Hare krishna-anhängare! Störtcoolt att folk spelade massa musik mitt på gatan så där! Hihi. På kvällarna var det god mat, mys och spel på schemat. Vi spelade Bolibompaspelet vilket jag tyckte var jätte roligt. Pappa blev jätte förvånad när jag lyckades lägga pusslet aldeles på egen hand! Synd bara att vi ändå inte vann men det var kul att vara med.
Jag vägrade somna om kvällarna. Envisades varje kväll med att vara vaken lika länge som mamma och pappa. När My och Jakob hade gått och lagt sig röjde jag runt bland leksakerna och hittade en jätte rolig docka och vagn som jag inte ville lämna ifrån mig.


TACK för en underbar weekend i Stockholm. Det var precis vad vi behövde! Kram på Er familjen Wallin och kram på dig brorsan. Hoppas vi alla ses snart igen!

Inga kommentarer: