tisdag 10 juni 2008

Målardax på Nyfikarna och spruta hos BVC.

Måndagen den 9:e Juni var det så äntligen dax för att på öppna förskolan få måla med redig färg och pensel för första gången. Gissa om jag, med penseln i högsta hugg, genast förvandlades till en konstnär i stil med Picasso! ;O) Även Axel, Leo och Petter högg tag i varsin pensel och målade!
Har idag även varit på min 18månaders kontroll! Till en början var det roligt då mamma och pappa fick skryta med att jag babblar på i 190 och lär mig nya ord varje dag. Men sen blev det inte så roligt för då var det dax för spruta! Men det gick dock bra. Jag var jätte duktig och fick massor med beröm eftersom jag inte började gråta. Det gjorde dock lite ont och tjurig blev jag på barnsköterskan så jag talade snällt men bestämt om för mamma och pappa att vi skulle gå hem därifrån genom att peka på dörren.
På kvällen passade jag och pappa på att busa i soffan innan det var dax att krypa ner och sova! Mamma fick detta "jättebraiga" kort på oss som visar att man faktiskt kan vara på bra humör trots att man samma dag fått en spruta! Vi får se hur jag mår om ca 2v då biverkningarna skulle komma! Hmmmm! :O(

Inga kommentarer: