söndag 18 januari 2009

Bakdag med Alvar och Magnus

Idag, den 18:e Januari, kom Alvar och hans pappa förbi! Vi hade bestämt oss för att baka fläskpannkaka!
Vi turades om att hälla i ingredienserna och att röra om i byttan!
När vi rört och vispat färdigt så åkte ungspannkakan "Skjuts in i ugnen" ! Vad ska vi göra nu då? Alvar och jag ville baka mera så medan vi väntade på att ungspannkakan skulle bli färdig passade vi på att baka lite chokladbollar. Det var rätt så geggigt och inte så lätt att rulla chockladbollarna runda. Det var godare att äta smeten tyckte jag. Alvar där emot var en hejare på att rulla chokladbollar. Våra pappor var oxå duktiga! Blev så full i skratt då Alvar väl fått en chokladboll rund och fin la han den på tallriken med pärlsockret..... men istället för att rulla runt den i sockret plattade han till dom hela tiden! Hihi


Sen var det så äntligen dags att äta lite fläskpannkaka och efter ytterligare en stund blev det så äntligen dags att duka fram fika och få muuuummmsa på chokladbollarna vi bakat! Mummmmms!



Efter fikat busade jag och Alvar lite! I bland höll vi sams men ibland höll vi inte redigt med varandra! Han ville si och jag ville så, han tyckte si och jag tyckte så! Hihihi, vi satt på var sin sida om lekbordet och kivades lite till och från! Men vi blev inte osams någon längre stund. Jag tror vi drog fram varenda leksak jag hade och stökade till rejält! Fniss.
När vi var klara med vardagsrummet och hade stökat till så mycket att vi inte fick plats bar det av ut i köket istället! Hohoho. Där sysselsatte vi oss med att rita på dörren, busigt kul! Alvar stod som förskräckt till en början och undrade nog vad sjutton jag höll på med och varför ingen skällde på mig. Inte får man rita på dörrarna! Bäst att skälla lite på mig tyckte Alvar till en början fast ganska snart tog även nyfikenheten över hos honom. Vips, var vi båda igång med att rita på köksdörren! Det blev jätte fint. Sen kom vi på att om vi drar händerna mot det som vi ritat på dörren så blev vi alldeles fulla av färg på händerna. Sen hade våra päron fullt upp med att jaga oss så att vi inte gjorde färggranna små fingeravtryck runt om i huset! Hahaha.
Det var en toppendag Alvar! Det är tur att min mamma och din pappa ibland springer på varandra på jobbet och kommer på att vi ska hitta på så här roliga saker!


Det måste vi snart göra om! KRAM

Inga kommentarer: